13 november 2008

Zonnig ritje naar Dronten


Onverwacht een ritje Dronten gemaakt, gisteravond las ik een mail van Kees van Hattem, Kees zou vandaag met Wim (Schermer) naar Dronten fietsen voor een paar kleinigheden. Ik wist dat Wim een keer terug zou gaan omdat er af en toe een licht tikje in de fiets zat waar hij zich soms aan ergerde. Vanmorgen Kees gebeld en gevraagd hoe laat ze op de dijk zouden zijn, dat wordt tegen half 12, fiets je mee, was zijn vraag, dus onverwacht een ritje de dijk over. Later heb ik nog even terug gebeld want half 12 leek me erg laat, nou het zou ook wel 11 uur kunnen zijn, maar ons tempo ligt in het begin niet zo hoog vertelde Kees. In mijn berekening zou het best nog wat vroeger kunnen zijn, ik stond om 5 voor half 11 op het “vaste” wachtpunt en om kwart voor 11 kwamen de mannen aan. Ik meende meteen verder te gaan maar Kees had koffie mee dus dan pauzeren we even voor een “bakkie troost”. De rit verliep verder zonder problemen en de zon scheen heerlijk bij een strak blauwe lucht. Aangekomen bij Velomobiel werden de fietsen van Wim en Kees binnen gezet, ik hoorde toen van Kees dat hij zijn claxon naar buiten zou laten monteren en bij Wim werd het tikje opgelost door een simpele “tie rap” (er zijn legio schrijfmethoden voor dat kleine plasticje) om een kabel te zetten. De claxon van Kees maakte na bijstelling een oorverdovend lawaai en ik weet zeker dat hij daar zijn voordeel mee zal doen. Nadat Wim vele foto’s had gemaakt en tot slot ook nog een serie van de/het totale directie/personeelsbestand zijn we weer richting N.H gegaan, wederom via Lelystad waar we tegenwoordig zonder verkeerde afslagen te nemen door heen snorren. Op de hoek bij de sluizen nog één keer een korte stop ingelast en dan het laatste stukje even afraffelen. Ik was om half 6 in Middenmeer en Kees zal kort na mij binnen gekomen zijn in Heerhugowaard, terwijl Wim nog weer iets later zal zijn geweest omdat hij de grootste afstand moest overbruggen. Voor mij was het 161 km mogelijk een km meer omdat ik in Dronten een afslag had gemist op het industrieterrein. Al met al een heerlijk ritje met een doel.

Geen opmerkingen: