11 november 2008

Zijdewind en De Weel




Alle dagen zijn anders, veel regen, weinig regen, droog weer, alles komt gevarieerd langs vooral vandaag. Vanmorgen moest ik mijn auto naar de garage brengen in Schagen voor een onderhoudsbeurt, ja ik ga ook wel eens met de auto en niet altijd met de Quest, en zo doende was ik vanmorgen al om half 8 langs de weg, het was droog en er stond al een behoorlijke wind. Thuis gekomen met een tijdelijke huur/leenauto van de garage begon het meteen behoorlijk te regenen en mijn idee om nog een rondje te maken was gelijk over. Echter na een half uurtje kwam de zon er af en toe bij en vertoonde de lucht geen donkere wolken meer, dus toch nog maar even een klein rondje maken. Gelijk langs de garage om te horen of er nog bijzondere dingen aan het licht kwamen maar dat bleek niet het geval. Vanaf de garage in Schagen ben ik door gegaan naar Zijdewind en De Weel, in Zijdewind was het eerste wat mij opviel de “versiering” bij verschillende huizen, het had allemaal met handen te maken, “handen laten wapperen”, “handen in je zakken” , “hand in eigen boezem”, “hand op de knip”, enz. enz. wat hier aan ten grondslag ligt is voor mij onbekend, voorbij Zijdewind kwam ik na 100 meter in het “buurtschap” De Weel en het eerste beeld wat hier opviel was een hele “kudde” triplex schapen, toen er net een meneer aan kwam lopen heb ik hem gevraagd waar al deze drukte voor was, evenals die afbeeldingen in Zijdewind, zijn antwoord : “Deuze beiste schoite in elk geval niet en da’s mooi, maar wat ’t allegaar om ’t loif het snap ik ok niet” . Zo zie je maar even vragen en alles blijft onduidelijk. Ik heb mijn ritje vervolgd richting A.C.de Graafweg en zo langs Hoogwoud en Opmeer weer naar Middenmeer. Onderweg 2 kleine buitjes gehad en toen ik thuis was ging het wat harder. Het was slechts 53 km door het minder aantrekkelijke weer.

Geen opmerkingen: