05 november 2008

Veel licht in het Agriport gebied



Het wordt minder, gisteren niet gefietst, morgen niet fietsen, maar vandaag was er weer alle gelegenheid om even los te gaan. Zo roepen de meest normale sociale verplichtingen mij soms even tot de orde en dat is op zijn tijd gerust wel goed voor me anders zou ik te veel in de Quest zitten en overal waar te voor staat is niet goed hebben ze mij altijd geleerd. Toen ik vanmorgen de eerste koffie voor me had staan en de krant ondertussen als oud nieuws weer opgevouwen lag begon ik me af te vragen waar ik straks naar toe zal fietsen, Friesland is te ver voor vandaag en het weer is nou ook niet direct om over te juichen, het zal wel een rondje achter mijn neus aan worden begon ik te denken en inderdaad dat is het geworden. Eerst richting Medemblik via Opperdoes langs de Markerwaardweg en toen ik daar reed bedacht ik dat ik al jaren niet meer via de Brakenweg was gegaan dus linksaf en met allerlei bochten toch weer op de dijk terecht komen. In Wervershoof leek het me verstandig om mijn jongste broer maar weer een keer met een bezoek te “verblijden”, nee hoor, net als de laatste keren niemand thuis. Dan maar door over Zwaagdijk en zo richting Zwaag, Blokker, Schellinkhout tot aan de dijk en weer terug en vandaar weer langs de Provincialeweg naar Enkhuizen dan over de IJsselmeerdijk weer naar Medemblik en de Wieringermeer in. Met dit donkere weer is het enorm opvallend hoeveel lampen er zijn ontstoken in het kassengebied. Het ritje van vanmorgen was net 94 km, niet slecht voor een “zomaar” rondje.

Geen opmerkingen: