28 november 2011

En weer was het "foute boel"





En weer ging het mis, deze keer was het op de Terpweg in Wieringerwerf, een stukje weg van ongeveer 1 km waarlangs links en rechts een fietspad ligt en toch reed ik daar, nu, en ook alle andere keren, op de weg, rede, als ik het fietspad neem passeer ik als het goed gaat alle scholieren die naar “Wieingherlant”gaan, ze rijden daar zowel op het linker als rechterfietspad en afwisselend met 2 tot zelfs 4 personen naast elkaar en dan is mijn Quest me gewoon te “lief” om het uit te proberen wie wel of niet opzij gaat. En dan kom je het weer tegen, de politie, bij de afslag naar de sporthal kwam een agent de weg oplopen en stak zijn hand op “Waarvoor denk je dat ze dat fietspad hebben aangelegd” ik heb netjes geantwoord, “Voor de fietsers” “En wat denk jij dat je bent ? “ “Een fietser met uitzondering” en toen volgde uiteraard weer het hele verhaal van het breder zijn als 75 cm. en dat ik dan gebruik mag maken van de weg enz. enz. hij was nog niet overtuigd maar nadat hij het wetsartikel hierover had gelezen wat ik standaard gelukkig altijd bij me heb en nadat ik hem voorzichtig heb verteld dat 99% van de politieagenten dit niet weten was het klaar en kon ik weer verder. Dit was dus de 4e keer in een week of 4 denk ik, in Friesland net na Bolsward, in de Heerhugowaard richting de ringdijk, bij Medemblik bij het gemaal “De Vier Noorderkoggen”en nu bij Wieringerwerf, het kan voorlopig wel weer een tijdje toe. Dus toen kon het weer vol “gas” naar Oudemirdum, de zon was er heerlijk bij hoewel thuis de thermometer bij vertrek maar 3,2 graden aangaf leek het m.b.t. de temperatuur toch een “zomers” ritje te worden. Het ging allemaal geweldig, de zon nog laag boven het IJsselmeer en de wind schuin achter. Aan het eind van de Afsluitdijk rechtsom langs de dijk in zuidelijke richting, dat ging allemaal goed tot ik bij een wegafsluiting kwam en dan ben je eerst nog zo eigenwijs om te denken dat je er als fietser wel door kan, helaas weer een stukje terug en de wegomlegging volgen wat heen en terug samen 10 km extra werd. In Oudemirdum is het weer als vanouds koffie die samen gaat met gezelligheid, en kletsen over wat we zoal gedaan hebben afgelopen weekend. Zaterdag naar de musical “Soldaat van Oranje” geweldig in één woord en dan is die lofuiting nog veel te kort en zondag naar een 45 jarige bruiloft van Ber en Gerry Jonk, ons weekend was weer bijna te kort. Nadat ik wat tekst en uitleg had gegeven over de GPS ben ik weer richting N.H. gegaan en kwam weer thuis met een zeer voldaan gevoel en 170 km achter de wielen.

2 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Zie je het voor je ? Jij op het fietspad op de Afluitdijk, en de cameraploeg van Max naast je voor de mooie plaatjes. Had zo maar gekund ! Rob, onze p.r man moet Max maar eens inseinen. Morgen even mee naar De Woude ? Groeten Kees.

George Q496 zei

Beste Pe,
Doordat jij regelmatig dienders wijst op (RVV, H2 paragraaf 1 art. 5 lid 4. C- )
heb ik een makkie ze laten me zwaaiend door en steken hun duim op .dus alles zal goedkomen :-)

dus hartelijk dank voor alle inspanningen

George
Q496