02 november 2011

Mistig, dan maar een korter rondje.






Bij het krieken van de dag zag ik niet veel, oorzaak een dikke mist die over het dorp hing en dat zat niet in mijn berekening. Kees had aangegeven dat hij naar De Woude zou gaan en na de koffie bij Wim zou er een rondje door de duinen volgen dus dat lag meer voor de hand, het was mij te mistig langs de weg, straks wordt het wel beter. Inderdaad het werd beter en toen ben ik maar even naar Oostzaan gefietst, Tiny heeft oppasdag dus die tref ik daar wel. Thomas maakte melding dat opa Pé voor de deur stond en zo kwam ik onverwacht in Oostzaan waar onder de middag deze keer alle mannen thuis waren. Na de middag moest Boris zich omkleden voor de voetbaltraining en later volgt dan Bram voor het zelfde ritueel. Als ik weer op huis af ga neem ik deze keer een andere route en ga via de Zaanseschans, het is er ronduit stil, er lopen wel wat mensen maar ik kan overal gewoon doorrijden, maar ik maak nog wel even een paar leuke foto’s voor ik weer verder ga. Later als ik in de buurt van Middenbeemster kom ga ik nog langs de verplaatste molen, een nieuw “stekkie” heeft hij al maar hij is nog lang niet klaar en als dat weer zo ver is zal “de Nachtegaal” weer in volle glorie aan een nieuw “leven” beginnen. Als ik de polder indraai bedenk ik dat ik misschien weer om moet rijden bij de Alkmaarseweg maar geen nood alles kan weer via de parallelweg en thuis gekomen zie ik dat het 121 km is geworden.

Geen opmerkingen: