15 november 2011

Omroep Max en de oliebollentocht , zorg dat je erbij bent.


Het is vandaag (nog) niet mijn weer, om deze tijd is het één van de mogelijkheden om mensen wat somberder te stemmen maar laten we niet bij de pakken neer zitten, het komt vast wel weer goed. Ik heb mooi gelegenheid om, in en om huis, weer wat op te ruimen, niet dat het een “bende” is nee alles blijft netjes, daar zorg ik wel voor. Maar de tuinmeubelen mochten nu wel naar binnen en wat extra zorg aan het interieur besteden kan nooit kwaad. Bij de zoveelste blik op de “huiselijke weerprofeet” zag ik dat de temperatuur op 1,7 graden stond en onder het wolkje staan wat streepjes wat wil zeggen dat er mist hangt, nee het kon wel eens een fietsloze dag worden. Er is dan niets te melden, ja zeker, en of er nieuws is. Het is allemaal wat “wazig” maar een kleine toelichting is wel op zijn plaats. Aan het einde van het jaar wordt er normaal gesproken een z.g. oliebollentocht verreden met velomobielen. Dit evenement is dit jaar in Noord-Holland en wel in Schermerhorn op 28 december dus zorg dat je erbij bent. De organisatie is in handen van Kees van Hattem met zijn secondanten, Cees, Jan, Matthijs, Sebastiaan en Rob, bij de laatste wil ik het even houden, de pr-man van de “club”. Vorige week zaten we met een stel “fietsfanaten” te koffiedrinken en kreeg Rob een berichtje dat het jeugdjournaal wel was geïnteresseerd in de oliebollentocht vooral met betrekking tot de jongste deelnemer in een Quest, in dit geval mogelijk een mini-Quest, leuk waren de reacties die hierop volgden. En vervolgde Rob, “Pé, ben jij geen 71 jaar en de oudste Questrijder in Noord-Holland” ik kon dit beamen, de kalender is onverbiddelijk en ik hoop zelf, nog steeds, dat ik nog 29 jaar “te goed” heb in deze conditie. Maar Rob vervolgde zijn betoog weer, “Dan kunnen we ook “omroep Max” wel inlichten dat er wat speciaals staat te gebeuren” En zo gingen we na verloop van tijd uit elkaar, maar afgelopen weekend werd ik min of meer wakker geschud, zondagavond kwam ik thuis en opende de mail nog even en toen las ik een berichtje van Rob met als onderwerp Ssst. Stil houden was zijn advies, nou zondagavond rond 11 uur maak je niet zoveel kabaal meer, ik niet tenminste, maar gister in de namiddag volgde er weer een mail en het lijkt nu toch wat meer concreet te worden dat “Omroep Max” van de partij zal zijn bij de oliebollentocht van 28 december 2011. De tijd zal het leren, ik ben in elk geval op alles voorbereid, mochten er vragen komen dan kan ik alleen maar positief zijn over fietsen met een Quest in de buitenlucht en dan liefst een beetje minder mist. Mocht ik vandaag nog een klein rondje maken dan zal ik zeker verslag doen.

3 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Heb je je eigenlijk al aangemeld op ligfiets.net ? Wel doen hoor ! Groeten Kees.

Kees van Hattem zei

Nagekomen bericht: En dan voor het mooie plaatje samen met Tiny in de Duo-Quest. Groeten Kees.

Robbedoes zei

Leuk stukje Pe.
Dat gaat helemaal goedkomen op 28 december.
N u nog hopen op lekker fiets weer en heel veel deelnemers.

Gr Rob