29 november 2011

Klein ritje





Na de “bewogen” dag van gisteren viel er vandaag weinig te beleven, geen politie en geen grote afstanden en toch een heel speciale dag voor mij. Iets waar ik voorlopig nog niet over kan uitweiden maar t.z.t. kom ik hier zeker op terug. Het ritje van vandaag ging vanaf Middenmeer richting Obdam omdat ik al een hele poos niet bij de familie Wester was geweest leek het me de hoogste tijd om daar weer even mijn neus te laten zien. Gerda was druk bezig met de stofzuiger en toen ik om de hoek kwam ging ze gelijk richting “koffiepot” , tegenwoordig heten die dingen allemaal anders maar er komt altijd een heerlijk bakkie uit. Zoals gewoonlijk kletst Gerda ongeveer 5 kwartier in een uur dus je komt zelf weinig aan vertellen toe. Omdat de vaste route afgesloten is door het vervangen van de brug nam ik de weg door het dorp richting de Zomerdijk om zo achter Wognum enz. langs naar Zwaag en Westwoud te rijden. Op een bepaald moment zag ik in mijn spiegeltjes dat er een witte Quest achter mij aan kwam dus remmen en afwachten wie dat zou kunnen zijn. Het blijkt dat het Henk Brekelmans is uit Zwaag, uiteraard moeten er dan wat foto’s worden gemaakt zodat Henk weer up to date en met een vrolijk gezicht op mijn blog kan verschijnen. We rijden samen op via de Zomerdijk om zo achter Wognum, langs de A7 uit te komen, waarna het nog enkele kilometers is naar Zwaag. In eerste instantie zou Henk meerijden tot aan Wervershoof maar voor de tweede verkeerslichten in Zwaag gaf hij aan dat hij door krampverschijnselen eerder af moest haken. Ik heb mijn weg vervolgd via Westwoud en Hoogkarspel naar Wervershoof vanwaar ik de laatste kilometers heb afgelegd naar Medemblik en Middenmeer maar eerst nog weer even langs de Tussenweg en bij Paul en Cuny om een bakkie. Eenmaal weer thuis aangekomen liet de teller een 7 en een 0 zien dus gewoon een simpel rondje van 70 km.

Geen opmerkingen: