14 november 2011

Fris maar later heel veel zon





Maandagmorgen 7 uur, het is nog donker maar ik zie al wel dat het mistig is dus niet naar Friesland en misschien wel helemaal niet met de fiets weg, ik krijg wel meer duidelijkheid als het rond een uur of 9 is. Inderdaad als de klok wat verder is lijkt het mee te vallen maar met mist en al 2 graden boven nul is het niet meteen weer om er uit te vliegen. Als het zo rond 10 uur weer wat beter lijkt ga ik me toch maar omkleden, gewoon even proberen hoe het buiten het dorp is. Het valt allemaal erg mee, langs de Alkmaarseweg is het totaal vernieuwde fietspad heerlijk om te berijden, jammer dat het meteen niet wat breder is gemaakt, met 2 Questen naast elkaar is nogal “link” om elkaar niet van de baan te rijden. Daarbij komt nog dat de berm naast het fietspad naar de wegkant wel is opgehoogd maar de andere kant laat een gevaarlijk diep verval zien waar je beter niet in terecht kan komen want dan zou de schade, afgezien van omgaan, wel eens behoorlijk kunnen zijn. Ik wist dat Kees even naar Wim zou gaan op De Woude dus ik ben in alle rust ook die kant op gereden. Hier en daar een andere weg genomen als wat ik standaard meestal doe en zo kwam ik in de Schermer de echte herfstactiviteiten tegen op het land, ploegen, frezen en zaaien. Op de achtergrond werd met een 4-schaar geploegd en vlak langs het fietspad werd het land verder bewerkt en ingezaaid. Het was nog wel nevelig maar leverde toch een geschikt beeld op om hierbij te plaatsen. Op een bepaald moment zat ik al aardig dicht bij De Woude, eerst Kees maar eens bellen, misschien is hij allang terug en anders zit hij mogelijk nog bij Wim. Geen van beide, hij was niet thuis en ook niet meer bij Wim, ik stond 50 meter voor de kruising en Kees reed 50 meter aan de andere kant van de kruising voor de brug dus 1 minuut later stonden we naast elkaar. Even kletsen en overleggen waar we heen zouden gaan, het maakte mij niet uit dus gaat Kees voorop en we rijden via wat dijken en dorpjes richting Heerhugowaard, ik geef aan dat ik bij Tom en Gerda langs wil gaan en Kees gaat op de dijk linksaf om het laatste stukje naar huis “af te raffelen”. Na de koffie bij Tom, Gerda moest invallen op school, ben ik weer naar huis gereden waar de teller 91 km aangaf, een leuk ritje voor het begin van de week.

Geen opmerkingen: