08 oktober 2018

Ik ga af in de categorie lange voertuigen.



Heerlijk wat weer een superdag, na een heel gezellig weekend waarbij we vrijdag en zaterdag een wandeling hebben gemaakt, op beide dagen routes 10 km, door de natuur langs wegen en paden uitgezet in het “wandelnetwerk Noord-Holland” en zondag naar een verjaardagsfeestje van schoonzoon Siebo en kleindochter Fleur,  ben ik vandaag weer met de Quest op pad geweest. Wind was er wel maar niet noemenswaardig en daarbij de route zo kiezen dat het gunstig uitpakt. Als eerste naar Margriet op Zwaagdijk en daarna door naar het vaste rondje langs de drie oude “Zuiderzee stadjes” Hoorn, Enkhuizen en Medemblik.



Net voor mijn eerste stop kwam ik een vroegere buurjongen tegen die enige tijd flink en de “lappenmand” heeft gezeten maar hij is er weer helemaal, al pratende kwam er nog iemand bij staan, het was zwager Piet die een rondje op de elektrische fiets maakte.
Net voorbij het hedendaagse “winkelcentrum” van Zwaagdijk stond een “uitgerekte” auto en daar kon ik niet zomaar voorbij rijden, "effe" meten of ik nog mee kan doen in de categorie lange voertuigen, nee ik ga zwaar af, hier staat geen maat op, helaas. En toch zou ik mijn Quest er niet voor willen ruilen.

Via Berkhout naar de dijk. Langs de dijk zie ik weer grote aantallen zeilboten en allerlei klassen, het blijft een mooi gezicht.



Dan bij Onderdijk langs de golfbaan “De Vlietlanden” over wat bruggetjes en door een stukje bos en zo kom ik weer in de polder waar een goede bekende weer zijn hardloop rondje heeft gemaakt, Jan ( Bouma) is en blijft actief.
Thuis heb ik het genoegen met de nieuwe fietskabel van Velomobiel dat de teller weer helemaal echt is, op de dagteller 102 km precies, en op de GPS 102,6 km voor mij te verwaarlozen. Het was weer een heerlijk ritje op maandagmorgen zo in het begin van de “werkweek”.

Geen opmerkingen: