04 oktober 2018

Motregen maar toch .......



Het is vandaag een min of meer sombere dag, geen zon en af en toe een heel klein motregen buitje. En dat was meteen oorzaak om vandaag thuis te blijven maar nadat ik wat boodschappen had gedaan kreeg ik weer dat gevoel van:  “Niet achter de geraniums, kom op in de weer” en dat is prima gelukt. Een ritje vlak bij huis deze keer van Medemblik naar Den Oever en binnendoor over Wieringen naar Middenmeer.
Na het fietstunneltje onder de A7  te zijn gepasseerd zag ik dat er op het perceel aan de overkant met enorm veel grond wordt gesleept waarvoor weet ik niet maar dat hoor ik t.z.t. wel.
Het begon al vrij snel wat te motregenen en op een bepaald moment bedacht ik dat de kassen het enige licht op deze sombere dag zouden leveren, achteraf viel het wel mee.

Bij Medemblik is een zandlosplaats ingericht, misschien gaan ze de polder ophogen met zand, wie weet. De ingezaaide akkerranden met bloemenzaden heeft wel resultaat en het ziet er ook nog leuk uit.

Als ik langs het monument ga waar de dijk in 1945 op 17 april is opgeblazen stop ik toch weer even voor een paar foto’s.
In Den Oever is de vernieuwde coupure open en dit ziet er heel wat solider uit als de vorige nu met dubbele deuren.

Het kan haast niet anders om even langs een gedenkwaardige plek te rijden van Tonnie Tuinte, “Het huis van de Wadden” waar we allebei goede herinneringen aan hebben, Tonnie van zijn 2 daagse superronde over de dijken en ik van de eerste ontmoeting met hem, waar ik te horen kreeg dat ik voor een groot deel de doorslag heb gegeven waardoor hij nu in een Velomobiel zijn rondjes maakt. Tina kwam meteen naar buiten en nodigde mij uit om een bakkie te doen, een andere keer maar nu ging ik door naar huis.


Midden in Den Oever staat de molen en iets verder staat de kerk van Oosterland vaste kenmerken in de omgeving en als laatste kon ik vaststellen dat er koeien zat zijn in Nederland al was het maar 55 km vandaag het was toch leuk.

Geen opmerkingen: