18 oktober 2018

"Wesfriese Eerebaaie"



En weer was het genieten van deze uitzonderlijke nazomer, vertrokken met een waterig zonnetje daarna bewolk en bij thuiskomst weer volop zon. De route gaat via Wognum waar ik een mevrouw met aardbeien zag lopen, hé mogelijk staat het stalletje nog aan de weg en inderdaad een paar kilometer verder kon ik aan de bak.


De leverancier/teler bracht net weer een paar nieuwe bakken met doosjes “zonnekoninkjes” hij vertelde dat het ras doorbloeiers waren die door de vele zonne-uren ook nog op kleur kwamen. Iets wat opvallend was bij het stalletje is het volgende in het puur Westfriese dialect werd de aardbeien jam aangeprezen op de volgende manier : Wesfriese Eerebaaie sjem   € 2,-  prachtig. Via Berkhout even aanwippen bij Lida en Ben waar koffie met appelgebak werd geserveerd, heerlijk. Het enige wat bijna standaard is in de omgeving waar ik fiets zijn de gele borden die aangeven dat een weg is afgesloten en dat er een omleiding is.
Op het ritje van vandaag kwam ik dat zeker 3 keer tegen en dan weet je nooit of fietsers er wel door kunnen dus bij voorbaat maar omrijden. Nadat ik vertrokken was ben ik naar Zuidoostbeemster gegaan om even bij Tiny m’n neus om de hoek te steken.

Als ik weer richting Middenmeer ga neem ik uiteraard een andere weg terug en kom via Spierdijk weer in Middenmeer waar blijkt dat de herfst wel degelijk is ingetreden gezien de bladeren langs de weg en dat was het weer voor deze keer na 85 km.


Geen opmerkingen: