03 oktober 2018

M.O.M. oftewel Middenmeer-Oostzaan-Middenmeer



Het blijft toch nog een beetje “zomeren” tenminste vandaag viel het weer alles mee, zon en wat wolken wisselden elkaar af maar met deze temperatuur kunnen we 100 worden. Vandaag stond er een retourtje Oostzaan op het program, als ik niet te gek doe zal dat zo rond de 110 km worden.
Op de heenweg moet ik al omrijden door Twisk, langs de parallelweg wordt de eerste molen weer geplaatst en dat vraagt nogal wat ruimte, op afstand toch een foto gemaakt en zien hoe het er morgen bijstaat. Verder gaat het allemaal voorspoedig en bij oppas oma Tiny is er koffie, Patricia werkt vanuit huis en is druk in de weer met telefoon en laptop. Na de koffie een paar kleinigheidjes oplossen en na de lunch weer op huis aan.

Die witte koeien is ’t hem toch niet, ze kijken je zo glazig aan, nee mij niet gezien. Laatst hoorde ik iemand zeggen dat koeien zo enorm intelligent zijn, nou als ik de foto’s serieus bekijk is er weinig sprake van intelligentie bij die koppen.
Even verder aan de Middenweg passeert mij een man op een mountainbike er volgt een kreet van herkenning, stoppen en even bijkletsen, het is Pé Smit uit Wervershoof die een laatste vakantiedag goed probeert te besteden.

De oversteek bij Spierdijk is niet meer, je moet nu door de tunnel aan de andere kant blijft het goed opletten er wordt nog geasfalteerd. Na het nieuwste tunneltje is het gesneden koek, trappen en gas geven, je weet wel.
En dat geeft aan het eind een verbluffend beeld van de tellers, 113,10 km op de GPS en ook precies hetzelfde op de teller, waarom verbluffend, onderweg staat hij af en toe op 0 km en toen ik 79 km op de GPS had, stond de draadloze teller op 76 km, hij heeft de laatste 37 km ingehaald. De oplossing is nabij, bij Velomobiel zorgt men voor een nieuw kabeltje waardoor ik mijn oude teller weer kan installeren, nog even geduld, deze 113 km staan weer genoteerd.

Geen opmerkingen: