09 oktober 2018

Waar een mens van kan "groeien"



Het was weer tijd om het gras in de “Zuidoost” op lengte te houden en dat wil zeggen, maaien, dus even op en neer naar deze stek waar ik graag kom. De zon is er nog niet bij maar hij zit er aan te komen, de wind heb ik nu nog tegen maar dan is het terug weer vol gas voor zover de verkeerssituaties dat toelaten. Over de Oostdijk lijkt het trouwens altijd wel zonnig en windstil, het zoeft er over. 






Tiny is niet thuis dus ik ga mijn gang en maak even een foto voor en na het karweitje, het is te zien. Als ik bijna klaar ben komt Tiny met zus Riet even langs om de auto te parkeren terug van een boodschap om daarna lopend naar Purmerend te gaan, de zon is nu volop aanwezig dus goed wandelweer. Als ik de zaak heb opgeruimd stap ik weer in het voertuig en stuur hem naar Monnickendam om vanaf daar langs de dijk omhoog te gaan richting Middenmeer.
Bij de afslag naar Katwoude stop ik even naast DE klomp die daar al jaren staat. Als ik goed en wel de Quest heb geparkeerd staan er pardoes een stuk of 10-12 toeristen vanuit de U.S.A. er wordt behoorlijk “geknauwd”. Als één van de heren het woordje Senior op mijn fiets ziet staan vraagt hij of dat het merk is. “Nee dat heeft met mijn leeftijd te maken” “Oh you are 68 sir ?”, ik heb netjes geantwoord, “Yes plus 10” en dan volgt er van de omstanders een licht applaus,(ik groeide een beetje). Door naar Volendam en over “De Dijk” naar Edam en verder naar Scharwoude waar ik waar afsla naar Berkhout.

Bij de Parallelweg langs de A7 moet ik weer omrijden over Twisk vanwege de opbouw van de windmolens één staat er al en de tweede is in aanbouw, hierna nog 4 dan is de zaak weer compleet.
Vlak voor Middenmeer worden aardappelen gerooid en de meeuwen genieten mee zo te zien en dit was weer alles over 110 km.

Geen opmerkingen: