07 januari 2020

De mooiste muismat die ik ooit zag.




Dinsdag 7 januari 2020, het ziet nog steeds een beetje vreemd dat nieuwe jaargetal maar het weer is prima, geen sneeuw of ander ongemak wat over het algemeen bij de winter hoort, ik hoop dat dit zo blijft en langzaam oplopende temperaturen maar er kan nog van alles gebeuren dat is mij ook wel duidelijk. Vandaag een klein rondje langs een paar familie leden o.a. naar mijn oudste zus en zwager in Wervershoof. 
De vorige keer waren ze niet thuis en nu zag ze me aankomen in die speciale Quest, ja zo gaat dat en nu wil het toeval dat hun kleinzoon stage had gelopen bij, ik meen Mediamarkt, en mede daardoor wisten de knappe koppen, zijn vader Nico,  dat daar een speciale muismat werd verkocht en die moest gekocht worden voor ome Pé, nou zoiets zie je toch zelden. Als de familie weet, wat je “uitvreet” dan krijg je zoiets, prachtig toch.
Mijn ritje ging na de koffie met koek weer verder over Zwaagdijk waar ik op de weg ben gaan rijden, achter de heg is en blijft link. Als ik goed en wel weer opgang begin te komen komt er een wielrenner schuin de weg over en stopt, neef Johan is ook bezig met een klein rondje tussen zijn taxidienst door dus stoppen en even kletsen.



Als we weer verder gaan is het via Obdam enz. naar de Langereis om weer af te buigen naar de polder en zie daar zo besparen gemeenten op het onderhoud aan wegen, in dit geval fietspaden en Hollandskroon staat met deze methode met stip op één.
Iets verder wordt de groenbemesting in één gang gehakseld en onder geploegd. Als ik weer thuis ben blijkt het net 66 km te zijn geweest.

Geen opmerkingen: