30 januari 2020

Ook ik had te maken met de onderwijs staking




Ik had er voor vandaag niet op gerekend om met de fiets op pad te gaan maar het liep weer eens heel anders. En dat had te maken met de staking van het personeel in de onderwijs sector. Ja hoe kan dat, simpel te verklaren, voor vandaag stond er een jaarlijkse onderhoudsbeurt gepland voor de CV installatie. En laat ik nou gebeld worden door de planner van het onderhoudsbedrijf, de monteur verscheen vandaag niet op zijn werk vanwege de staking bij voornoemde club, hij moest oppassen op de kleine en dan vervalt verder alles en kon ik gaan fietsen.
Eerst even naar Tiny en daar vandaan een rondje compleet maken. Omdat ik eerst nog iets moest halen bij het “doe het zelf bedrijf” kwam ik de hoek om en zag een paal op de weg liggen, ik heb hem opgepakt en bij het afgebroken deel neergelegd wat nog in de grond zat. Een meneer vertelde dat de dader daar reed en hij wees in de richting waar een vrachtwagen verdween, die reed zonder erg en kan niet sturen was zijn oordeel. Een mevrouw had een paar foto’s gemaakt van de wagen maar het nummer kon ze niet meepakken volgens haar was het een Pool, in ieder geval een buitenlander. Eén paal er uit gereden en de ander afgebroken, kosten : de gemeenschap.





In de “Zuidoost” was het rustig en via Kwadijk waar een paar alpaca’s liepen, ben ik later naar Volendam gereden. Het was rustig op de dijk vooral het laatste stukje.
Later bij Edam over de twee ophaalbruggen en dan full speed richting Middenmeer waar de teller voor vandaag op 101 km bleef staan.

Geen opmerkingen: