06 januari 2020

Het nieuwe jaar is redelijk goed ingezet.



Voor zover nog niet iedereen heeft begrepen dat het nieuwe jaar weer volop bezig is naar het einde te gaan, een ieder die zich gepasseerd voelde, alsnog de beste wensen voor 2020 en dat we weer vele veilige kilometers mogen wegtrappen. Ik ben daar vanmorgen al mee begonnen, een rondje over de “Noordkop” wat voor mij over Den Helder gaat. Het is nog wat frisjes nadat ik eerst een paar boodschappen had gedaan “mieserde” het zelfs een heel klein beetje maat later was het droog. Het één en ander in de fiets en na de koffie richting Slootdorp en zo verder via Westerland en de “Korte Afsluitdijk” naar Den Helder.

Het is bewolkt en de wind is toch nog wel pittig vooral als ik vanaf de aanleg-plaatst van de boot naar Texel de dijk op ga. Het is en blijft mooi fietsen hier hoewel ik aan het eind bijna vastliep in het zand wat in de bocht lag en even stoppen voor een paar foto’s met de vuurtoren, de “Lange Jaap” op de achtergrond. Even later begin ik me te realiseren dat dit weer een beetje is zoals het “vroeger” was als je langs en over de oude “Hondsbossche” zeewering kon rijden, langs het water en genieten van de hoge golven als de wind dwars op de dijk stond. Nu is dat een fietspad zonder attracties simpel recht toe recht aan van Petten naar Camperduin/ Hargen met zowel links als rechts zand en hier en daar zicht op het water.

Ik ben toch weer even naar de “strandjutter” gegaan hij blijft turen naar wat er nog komen zal.
Hierna door de duinen over het prachtige fietspad om bij Schoorl uit te komen en dan dwars over N.H. naar Middenmeer waar de eindtelling 104 km aangaf.

1 opmerking:

Marco Loogman zei

Jij ook de beste wensen Pé!