13 januari 2020

Super fietsweer in Noord-Holland



Wat was het weer een prachtige rit vandaag, gewoon een min of meer buurtritje tenminste zo begint het te voelen. Er zullen heel wat mensen zijn die zouden zeggen, je bent gek en dan geef ik ze graag gelijk, het is misschien ook wel een beetje gek maar zo’n ritje als vandaag is gewoon spelevaren over het wegennet in Noord-Holland. Uitkijken en opletten wat er allemaal langs de weg gebeurd, telefonerende automobilisten, appende of muziek zoekende scholieren niet tekort en ga zomaar door. Ik was al een hele poos niet op De Woude geweest dus had ik me voorgenomen om zodra het weer het toe zou laten even naar Wim en Marian Schermer te gaan, of ze thuis zijn ontdek ik vanzelf wel, het weer is prima dus op pad. De hele rit verloopt zonder noemenswaardige gebeurtenissen behoudens dan de situaties die ik net noemde m.b.t. automobilisten en scholieren. Wel lijkt het alsof er overal wegen en fietspaden worden opgebroken voor het leggen of vernieuwen van leidingen en kabels, langs de Heerhugowaard werd het fietspad bezet door een trekker die van berm tot berm de doorgang belette.
En net voor De Woude zat het ook even niet mee. Aangekomen bij de familie waar ook al driftig werd gegraven in hun tuin bleek dat Marian wel aanwezig was en Wim, vertelde Marian, was naar de tandarts. Een bak koffie was snel gezet en dan even kletsen met Marian en zo werd het weer tijd om op te stappen.




Omdat het heerlijk weer was ben ik via Spijkerboor langs het Noord-Hollands kanaal richting Purmerend gereden, waar ik iets om moest rijden, om in Zuidoostbeemster even bij Tiny om de hoek te kijken. Die had me niet verwacht maar de koffie was weer snel gezet en ook hier was alles goed en kon ik met een gerust hart weer de rit afsluiten richting Middenmeer.
Op de weg richting Hoorn kwam ik weer een goeie bekende tegen, Joop Köhne, dus stoppen en even bijkletsen en vaststellen dat we m.b.t. onze gezondheid wel geluksvogels zijn, alles kan en niets moet.
De zon begon steeds meer te verdwijnen en net voor Middenmeer was het een moment bijna geheel bewolkt maar totaal werd het toch nog weer precies 100 km die gereden zijn met een geruisloze Quest.



Geen opmerkingen: