21 januari 2020

Piet was er niet.



Daar gaan we weer, een kort ritje vandaag, het weer werkte niet helemaal mee. Toen ik wakker werd was het al niet helder, een lichte mist leek het zicht wat te beperken en toen het eenmaal echt licht was bleek het flink mistig te zijn. Dan maar een dag niet met de Quest op was mijn eerste gedachte maar toen ik later van Tiny hoorde dat het bij haar mooi weer was en dat de zon er zelfs bij was begon mijn hoop weer te groeien. Inderdaad een half uurtje later was het hier ook zonnig en dat wil dan zoveel zeggen als, een ander pak aan en gaan. Naar broer Ben en zien hoe het bij hem is en dan eventueel nog even verder allemaal afhankelijk van het weer. Bij Ben en partner is alles prima in orde en we kletsen een tijdje gezellig onder het genot van een bakkie met koek.


Als ik later weer verder ga is het weer flink mistig geworden ik besluit om meteen weer met een kleine omweg naar huis te gaan via Hoorn om daar even bij Piet Kunis aan te gaan. Piet is ook alleen dus dan is afleiding altijd ideaal om visite te krijgen.
Ik had al bekeken hoe ik daar terecht kon komen, het bleek simpel, helaas Piet is niet aanwezig, dat heb je met mannen die vaak alleen zijn bedacht ik, ik ken die situatie. Hoewel ik al jaren Tiny heb om lief en leed mee te delen en dat is altijd prettig heb ik al vaak ervaren.
Onderweg kom ik nog een complete spuitcombinatie tegen, ik ruik iets van de spuitstof en beoordeel dit als chloor IPC een middel waar ik vroeger zelf ook mee heb gewerkt al zal de samenstelling tegenwoordig wel anders zijn als meer dan 60 jaar geleden en mogelijk is het een heel ander product maar het zal nodig zijn. Vanaf Piet ga ik richting Middenmeer waar na 58 km aan alles weer een eind is gekomen voor vandaag.

1 opmerking:

Piet Kunis zei

Sorry, ik was ook aan het fietsen