14 januari 2020

Voor de regen binnen.

61 km


Nog geen millimeter groot maar
wel door de buiten en binnenband

Voor de start eerst een band plakken waar een scherp steentje in zat wat snel is verwijderd.
Vandaag een klein rondje, de berichten waren veel slechter dan wat we op dit moment voorgeschoteld krijgen, het zou de hele dag regenachtig zijn dus in principe niet fietsen maar de zon komt er bijna door. Dus na controle van alle technische weervoorspellers op de ipad heb ik besloten dat een klein rondje mogelijk moet zijn.
Ook bij Middenmeer werkt familie Out uit Westwoud
Even op en neer naar Obdam moet kunnen, Tom en Gerda zijn weer opa en oma geworden, een tweeling dus dat telt weer flink aan, maar ze zijn niet thuis en omdat ik toch in de buurt ben ga ik meteen maar door naar de Heerhugowaard even bij Kees van Hattem kijken.
Je ziet er steeds meer, Alpaca's

Ringvaart van de Heerhugowaard
Kees is aanwezig en Marian is aan het werk, we zitten gezellig te kletsen en onder het genot van een bakkie passeren weer verschillende situaties de revue. Kees is van plan om vanmiddag nog een stukje weg te trappen en ik besluit om weer richting Middenmeer te gaan.
Het is nog steeds erg nat en in de
Wieringermeer zit nog zo'n 200 ha Aardappelen in de grond
Als ik langs Oude-Niedorp fiets zie ik mijn neef achter zijn huis lopen dus meteen in de remmen en heel even bijkletsen, Pé en Corrie zouden net aan tafel gaan dus vertrek ik weer snel om voor de regen weer de zaak binnen te hebben en dat is gelukt na 61 km.

1 opmerking:

Gert Reilink zei

Heet je neef ook Pé?
Da's vast handig geweest vroeger..