27 maart 2024

Er bloeit steeds meer

 


En daar zijn we weer, na de drukke dag van gisteren, met familie de tuin bij Tiny aanpakken, is het vandaag weer even ontspannen. Hoewel het was niet helemaal een vrije dag vandaag, vanmorgen eerst naar een keuring voor m’n rijbewijs dus die verplichting zit er weer op en nu maar hopen dat alles op z’n plaats zit voor de volgende 5jaar. Ik was zodoende rond 11 uur half 12, weer zover dat ik vrij man was, en er over na kon, of en wanneer, ik zou gaan fietsen. Het was snel beslist ik kreeg geen tegenspraak en kon meteen nadat ik wat had gegeten van start. En zo besloot ik onderweg dat ik wel weer kon gaan kijken of de verschillende bolgewassen nu echt in bloei zouden staan dus een koerswijziging richting Anna Paulowna en Breezand. Er bloeide al heel wat maar echt topbloei was het nog niet.





In de Wieringermeer werden de eerste aardappelen geplant en in Wieringerwaard staat de watertoren nog steeds op dezelfde plek maar net daarna zag ik dat de onderkant van de molen een nieuw “jasje” kreeg wat uitzonderlijk is, meestal betreft het daken van boerderijen die vernieuwd worden.

Na het dorp Anna Paulowna kwam ik achter een groot gevaarte waarmee de kanten werden bewerkt dus een tijdje in de vertraging.














En dan komen de eerste bloeiers in beeld, voornamelijk nog narcissen in verschillende kleuren maar hier en daar wat tulpen, en ook hyacinten komen steeds meer in volle kleuren.

Als ik later via de Balgweg weer huiswaarts ga zie ik op een woning een bordje wat me steeds weer doet denken aan de waarheid die hier achter schuilt, een mooie uitdrukking.


En als ik enkele kilometers later op de korte Afsluitdijk fiets nog even stoppen voor een plaatje van het Amstelmeer en bij Slootdorp het aansprekende beeld van een gezin wat vlucht voor het opkomende water door de opgeblazen dijk langs het IJsselmeer op 18 april 1945. Alles met elkaar slechts 57 km maar wel weer prachtig.

En niet vergeten vrijdag a.s. , Goede Vrijdag de Texeltoer, starten vanaf Georg Krüg Schoener 4 Wieringerwerf. George zei laatst nog , om 8 uur koffie, om 9 uur starten om de boot van 11 uur te halen dus wie zullen we allemaal zien.

Geen opmerkingen: