19 maart 2024

Ik was toch in de buurt van de dijk

 


Het weer is vandaag anders als gisteren maar evengoed best fietsweer. De rit van deze dinsdag gaat als eerste richting Zwaag, even bij Kees en Lucy langs. Gisteren was de dag dat Lucy afscheid nam van haar 25 jarig vrijwilligers werk in het ziekenhuis als verzorging van patiënten van en naar verschillende behandel afdelingen , knap werk hoor alle keren soms door weer en wind als vrijwilligster op haar werk zijn. 




Dus in zuidelijke richting van start wat opviel na de rit van gisteren dat ik nu ook boeren zag ploegen en land bewerken maar dat verschil in lichte en zware grond is hier toch wel zeer sterk aanwezig als ik de ploegsnede bekijk.

Even verder komt mij een nieuwe ligfiets tegemoet en zowaar het is Piet ( Kunis) weer die ook z’n rondje maakt. Even kletsen en toen vroeg Piet of ik ook weer meeging op Goede Vrijdag met rondje Texel, zeker dat is een traditie en ik ga ervan uit dat ik qua gezondheid dat gemakkelijk zal kunnen. Piet vertelde dat er dan toch wel een twintig deelnemers zullen zijn zoals het zich nu laat aanzien. Als ik in Zwaag op het juiste adres aankom blijkt er niemand aanwezig te zijn, jammer, dan maar het HEM-rondje er aan vast plakken.

Ik ga deze keer met een stukje  nieuwe of andere route en verlaat Hoorn door de Oosterpoort richting Enkhuizen.


In de “Haringstad” zijn ze bezig de brug te wassen met glazenwassers uitrusting staat er een kraan op poten die een verdere doorgang belemmeren. Ietsje omrijden is prima te doen.

Als bijna Enkhuizen achter me laat zie ik een hangwilg die al behoorlijk z’n “zomerjas” begint te tonen.


Verder richting Medemblik maar eerst langs de “lichtopstand” oftewel de witte vuurtoren bij Andijk. Voor ik verder ga eerst even stoppen en wat zonnebrand op m’n gezicht smeren, door het slikken van pillen zit er één tussen die me eigenlijk niet toestaat in de zon te verblijven, maar ja wat doe je daar aan als je geregeld naar buiten “moet”.

In de Wieringermeer nog even een foto maken van de mooie wolkenluchten die ondertussen zijn ontstaan op deze 84 km.

Geen opmerkingen: