06 maart 2024

Om de Noord.

 


Vandaag, Woensdag 6 maart alweer, de dagen vliegen en eindelijk weer een mooie droge en aan het eind zelfs nog een zonnig weertype, dat maakt iedereen blij. Ik was al een hele poos niet om de Noord geweest en vandaag ben ik weer die kant opgegaan.


Richting Den Helder langs de narcissen velden die hier volop zijn te vinden, dan langs de landingsbaan van het militaire vliegveld van de Marine bij Den Helder.


De landingsbaan is versierd  met heel veel lichten, op de hoek staat ook nog een oud kanon uit de vorige eeuw.


En zo kwam ik op de zee promenade toen ik de aanleghaven van de boot naar Texel was gepasseerd. Het is rustig op zee, niet helder en ook weinig golven wel sta ik versteld van de hoeveelheid water wat tussen de zandduinen is blijven staan, kleine poeltjes zijn nu bijna grote meren geworden.



De fietspaden zijn hier en daar smal door het opgewaaide zand. In Callantsoog is het nog rustig dus even stoppen bij het kerkje en afdrukken.

Op weg naar Middenmeer is de weg nog weer eens geblokkeerd door ……… je raad het al graafwerkzaamheden, het maakt niet uit waar je komt maar overal zitten ze in de grond te “rotzooien” om weer de zoveelste kabel of leiding te leggen.


In Sint Maarten nog even stoppen bij de gestroomlijnde vis, de Quest is toch natuurlijk gevormd lijkt mij en bij Oude Niedorp zie ik nog een gehoornd schaap lopen en die mag niet ontbreken, en dat alles op 91 km.

Geen opmerkingen: