07 december 2015

Bij de "Provincie" hebben ze dat gezegd.








De donkere dagen voor Kerstmis daar heeft het wel iets van, gisteren waren de berichten redelijk maar vanmorgen viel het tegen. Gisteren was ik eerst van plan om naar Oudemirdum te gaan maar na telefonisch overleg bleek dat een verkeerde keuze, er is niemand thuis.  Dan misschien naar Kampen, ook niet, het weer was er vanmorgen niet naar, dan maar een buurtritje. En zo ging ik om ongeveer kwart voor elf van huis en heb toen een z.g. buurtritje gemaakt. De eerste hindernis stond midden op het fietspad langs de Alkmaarseweg, “Mooi gemakkelijk mannen”  en dan krijg ik als reactie “Ja maar dan moet je bij de Provincie zijn daarvan moesten we hier staan”. Ik zei toen dat ze mij niet wijs konden maken dat de ”Provincie” ze had gezegd midden op het fietspad te parkeren, nee inderdaad dan zetten we de auto wel even opzij. Ik ben toen uitgestapt en heb de fiets door de berm er langs gereden tot grote opluchting van de mannen. Doorrijden naar Obdam bij Gerda en Tom langs , de laatste is niet aanwezig dus hoor ik van Gerda dat Tom op pad is voor één van de kinderen die weer een klusje voor pap hadden bedacht. Na koffie en gevulde speculaas was ik behoorlijk  “aangesterkt” en kon mijn rondje verder wel aan. Ik ga uiteraard niet via de kortste route weer naar huis en kom via verschillende wegen en paden uiteindelijk bij Hoorn en heb het plan om via Zwaag en de Rijweg naar Middenmeer te gaan, helaas ik besef dat de Rijweg voorlopig afgesloten is dus ietsje doorrijden en dan via Westwoud en Hoogkarspel naar Wervershoof en Medemblik op “De Meer” af waar ik na 79 km ontspannen en uitgerust weer thuis kom. Jammer nergens een “spat” zon gezien wel een nevelige beeld van de omgeving.

Geen opmerkingen: