14 december 2015

"From Russia with love"










Ik zeg zo vaak, “Je komt altijd wel wat tegen onderweg” en dat was vandaag ook weer zo. Het ritje van deze maandag ging eerst naar Obdam om iets af te geven bij Tom en Gerda en daar dan meteen een bakkie “troost” doen. We hebben een heel tijdje gezellig zitten kletsen en omdat het weer niet helemaal helder was had ik ook wat “extra” tijd. Maar ja toen ik weer in de Quest zat leek het toch wel iets helderder te worden dus de plannen worden ter plaatste aangepast en het rondje zal wel weer wat groter worden dan de eerste planning. Ik ga weer over bekende paden en dat kant ook haast niet anders, via De Goorn en Avenhorn kom ik door Grosthuizen en onderweg probeert het zonnetje door de wolken te komen wat nog niet echt wil lukken. Even verder via Scharwoude naar de dijk en dan door een stukje Hoorn. Ik rijd dan altijd door de Paardensteeg recht op de Hoofdtoren af op het laatste moment zie ik op een 50 meter voor de afslag iemand die staat te filmen. Op zich niets bijzonders maar als ik ben uitgestapt om de scheepsjongens van Bontekoe van achteren op een plaatje vast te leggen komt er een meneer naar mij toe met de vraag of ik even mee wil werken aan een TV programma. Wat krijgen we nou, niet zomaar een TV programma, nee een promotiefilmpje voor de Russische TV van Hoorn en wat daar zoal gaande is. Deze man sprak Nederlands en ook was hij de taal van de mannen uit Rusland heel goed machtig. En zo kwam via deze tolk het verzoek of één van de mannen een stukje in de Quest zou mogen rijden, mooiere manier om “ons” voertuig in Rusland te promoten kan je, je op zo’n moment niet bedenken, dus dat moet maar. Later werd er nog een verzoek gedaan of ik in een bepaalde scene mee wilde “spelen” ook dat ging me goed af zonder toneelervaring. Dus zo beleef je toch weer iets onderweg later als ik alweer in Medemblik ben haal ik een Mango- rijder in die van Wieringen komt. Thuis staat de teller voor vandaag op 77 km en het gevoel “From Russia with love”

1 opmerking:

velofan zei

Leuk verhaal Pé!

groet, Richard