10 december 2015

De eerste vliegles.







De start was moeilijk vanmorgen, ik moest eerst van alles en nog wat doen voor ik weg zou kunnen gaan. Ja wat moet er dan zo nodig allemaal gebeuren zou je zeggen, je bent toch alleen. Nou je mag het gerust weten, het beddengoed in de was en buiten aan de lijn, heerlijk fris, vervolgens een glutenvrij brood bakken voor Tiny, proberen of de stofzuiger nog werkt en hier en daar met de stofdoek langs, echt een soort “Miep kraak”. Ook nog even een paar foto’s op verzoek bewerken en dan gaat de tijd snel. Maar dan is het zo ver, omkleden in het “snelle pak” de fiets naar buiten en ervaren dat het nogal fris aanvoelt. Ik heb de schuimkap er bijna nooit op en ook vandaag gaat het ondanks de wat legere temperatuur prima zonder. De bedoeling is een klein stukje om het niet te verleren over de Medemblikkersluisweg  naar Medemblik  en dan naar Zwaagdijk . Op de aansluiting van het fietspad naar de Medemblikkersluisweg is men druk bezig met allerlei leidingen en kabels en ik kan gelukkig tussen de obstakels door rijden. Op de dijk bij het gemaal zwemmen nogal wat eenden die de indruk geven dat het bijna winter is, allemaal in één gedoken. Op Zwaagdijk ben ik even bij Margriet geweest die net visite had van haar vriendin, Margriet van Jan, in hun jeugd was er ook nog een derde Margriet, dat was Margriet van Toos, zo zie je maar nostalgie ten voeten uit. Als ik weer op stap en de parallelweg neem is er een zwaan die probeert het voorbeeld te geven hoe ik moet vliegen, jammer, ik kom maar niet van de grond, het gaat zo ook al hard genoeg. Door het Egboetswater zijn ze bezig met onderhoud, o.a. ook de wilgen zijn geknot wat toch ook weer een leuk beeld geeft. Na 43 km staat alles weer op zijn plek en kan ik douchen.

Geen opmerkingen: