15 december 2015

Een gewoon ritje







Geen bijzonderheden vandaag, gewoon een rondje gemaakt en bij Tiny een bakkie gedaan in de “Zuidoost”. Op de rit er naar toe dacht ik op een bepaald moment dat de weg was afgesloten maar al snel begreep ik de oorzaak, wielrenners in “waaierformatie” en dan nemen ze de hele weg in beslag. Ik ben even gestopt om er een “knappe” foto van te maken het enige wat ik hoorde was een kreet, “sigaar” waarop de achtersten iets naar binnen gingen en mij niet aanreden. Toen ik weer onderweg ging naar huis, met de standaard omweg, merkte ik dat het kabeltje, wat de stuurkolom vastzet, los was geschoten het tonnetje was eraf. Bij vervanging had ik dat dus niet vast genoeg gedraaid, meteen stoppen en inderdaad het onderdeeltje lag nog op zijn plek. Omdat ik net een paar honderd meter bij Tiny vandaan was ben ik gekeerd en heb het daar weer op de juiste plaats vastgezet en nu uiteraard beter als daarvoor. Dan weer opnieuw van start, door Purmerend naar Ilpendam en Oosterleek en zo verder naar Monnickendam en langs de dijk naar Volendam. Het was uitgesproken stil op “De Dijk” een enkele toerist uit het hele verre oosten was de enige drukte. Dan kom ik in Edam en ga daar even zoeken naar een bepaalde straat, nog niet eerder woonde er familie in dit kleine havenstadje maar op termijn zal hier een zoon van Tom en Gerda met zijn vriendin zich huisvesten. Een leuk optrekje aan een breed water zo is dit wel te beoordelen. En als ik dan op amper een kilometer van huis ben zijn ze nog steeds bezig met het uitrijden van “compost” waar men vanmorgen ook al druk mee was en het broeit nog steeds zo te zien. Het was weer een heerlijk ontspannen toertje van zo’n  110 km. 

Geen opmerkingen: