02 december 2015

Middenmeer Oostzaan met een omweg.










We hebben weer een record te pakken, een hele dag geen regen en bijna geen zon. Niet dat dit uniek is maar na al die dagen dat er wel neerslag kwam is dit weer een verademing. De reis ging vandaag eigenlijk alleen maar op en neer naar Oostzaan, even kijken bij de “mannen” waarvan er één zijn fietsslot wat had “misbruikt” en dat vroeg om een behandeling, het is allemaal weer gelukt en hij kan weer veilig op slot. Op de weg er naar toe ging ik via De Haal en dan passeer je diverse ophaalbruggetjes waar vrachtwagens net overheen kunnen en dat geeft snel file vorming, ik reed gelukkig vooraan en dan weet je wat de oorzaak is, bij elke brug passen en meten. De mannen komen even later uit school en op dat moment was ik al klaar met de fiets dus konden ze samen even poseren voor een foto. Terug door “Het Twiske” en toen bedacht ik dat ik wel even bij Wim en Marian Schermer langs kon gaan, een lichte koerswijziging en dan zie je op een bepaald moment dat Schiphol in de buurt is en de landingsroute ook via De Woude loopt. Ik ben even in en uit geweest bij Wim en Marian, samen hebben ze nog een hele lange weg te gaan voor Marian weer helemaal op de been is. Langs de Westdijk komt de zon nog even door en de wind is ondertussen flink aangetrokken. Bij Heerhugowaard komt de wind over het water dwars op de fiets en dat is goed te merken maar echt problemen zijn er niet wel daalt mijn snelheid onverklaarbaar en dan weet ik ongeveer hoe laat het is, rechtsvoor loopt langzaam leeg. Stoppen en vervangen en straks thuis weer even plakken. Als ik het dorp binnen kom wordt ik onthaald met grote aanplakbiljetten, zandzakken voor de deur en uitkijken wat je doet. En zo komt er weer een eind aan dit ritje van 123 km zowel op de teller van de fiets als op de GPS.

Geen opmerkingen: