03 december 2015

Familie bezoek en een opdracht.








Het was een aparte dag, ik wilde naar wat familie waar ik al een tijdje niet was geweest maar ik wilde ook de wens van een ander familielid proberen te vervullen. Dus van huis richting Wervershoof om bij Ben en Riet een bakkie te doen en meteen horen hoe het met Riet gaat. Aangekomen bij de familie gaan ze net de achterpoort uit terwijl ik van voren kwam, mijn reactie was meteen, “Gewoon gaan ik kom later wel weer een keer” maar nee eerst koffie enz. enz. . Even later verscheen ook zwager Aad die gezond is en dan nog de andere patiënt met de gevreesde ziekte, zus Margriet, hoe het met ze gaat, optimistisch en niet klein te krijgen, ze zijn er nog maar tussen de regels door proef ik genoeg. Na de koffie ben ik verder gegaan naar Blokker naar zus Ria die ruim een jaar geleden onverwacht alleen kwam te staan, ze had visite van een schoonzus dus niet alleen. Ook hier weer koffie enz. en tot slot nog even via Zwaag om bij Leo en Riet ook even te horen hoe het daar staat, Leo is “voorlopig” weer goed gekeurd na een darm operatie en een rikketik die ruim 20 jaar terug al in bedrijf werd gehouden met 3 omleidingen, Leo zegt geregeld “Ik heb weer geluk gehad” Zo nu genoeg over ziek en zeer ik ga nu aan de opdracht beginnen, een foto werd gevraagd door zwager Piet die ooit in dit gebouw zijn priesterstudie begon, het in de volksmond bekend staande gebouw als “Het Hoornse Missiehuis”. Met veel omwegen en afzettingen wist ik in de buurt te komen, alles is afgezet met pikkeldraad en hekken, het is één grote puinhoop en volgens mij staat het op de lijst voor de “rooie haan” zullen we maar zeggen. Als ik de route weer oppak naar huis fiets ik langs de bekende ijsbaan in Hoorn. Aangekomen in “De Meer” bekijk ik vanaf de dijk het polderland, nat en uitgestrekt. En in Middenmeer moet ik helaas vaststellen dat ze nog niet klaar zijn met de weg even er naar toe gelopen en leuk als je dan thuis de Quest voor zijn stal ziet staan, nog even en hij staat weer binnen. In de tuin bloeien een paar leuke plantjes met prachtige bloemen. Het werd vandaag net 70 km ontspannen en genieten.

Geen opmerkingen: