08 december 2015

Middenmeer - Middenmeer





Vandaag door omstandigheden maar heel kort, alleen even op en neer naar mijn vaste fruitleverancier in Wognum/Nibbixwoud. De zon geeft nog wel een prachtig beeld zo net achter een boerderij tussen de bomen. Het is heen en terug net 37 km, heen ga ik via Agriport A7 en passeer dan de grasdrogerij van Wil Hartog, ooit “De Witte Reus” i.v.m. de Dutch TT in Assen. Ik volg dan de parallelweg langs de A7 en ondervond daar weer de zoveelste blokkade, er werd met een grote trekker en greppelfrase een goot langs de weg schoongemaakt en dan ben je als fietser weer de klos totdat het de chauffeur behaagt om ruimte te maken, maar dat is ook weer gelukt en zo kon ik verder maar het heeft me meteen doen besluiten om terug via een andere weg te gaan. De appelen passen net zo beetje in de fiets en met passen en meten zit alles veilig opgeborgen en kan ik weer terug naar Middenmeer. Langs de Cultuurweg meen ik heel ver weg in het grasland een roofvogel te zien, stoppen inzoomen en inderdaad het klopt, het beeld is niet echt helder maar toch, het moet maar. Gistermiddag is de laatste hand gelegd aan de kruising Kerkhoflaan/ Dr.Lovinkstraat en zo kon ik vandaag voor het eerst weer via de normale route naar huis.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pe, zoveel kilometers gereden, en toch nog steeds in Middenmeer ....