16 mei 2019

Bijna standaard ritje

91 km


Soms denk ik, zal ik een tijdje stoppen met de blogverslagen van de ritjes die ik maak met de Quest, maar een echt besluit heb ik nog steeds niet genomen en dan “tik” je zomaar weer een eind aan elkaar. Na het sluiten van het fietspad langs de Afsluitdijk voel ik me beperkt in de mogelijkheden, voor afwisseling af en toe een keertje rondom deed het altijd goed, helaas het is pas het begin en het duurt nog 3 jaar. De planning voor vandaag had ik zodoende ook nog niet in mijn hoofd maar één telefoontje van Tiny maakte dat ik meteen wist waar ik vandaag even heen zou gaan, op en neer naar de “Zuidoost”.
Beweegbare rollen bovenop de bordjes

Zitpalen voor de vogels die op ongedierte jagen.
En zo had ik weer een bestemming, de eerste foto’s maakte ik langs de Alkmaarseweg van heel speciale onderwerpen, vogelzitplaatsen en plaatsen waar ze juist niet meer op kunnen zitten. Het verhaal las ik laatst in een plaatselijke krant, er schijnen meerdere keren vogels te sneuvelen en dan vooral uilen die de bermen afspeuren naar muizen en de bordjes met wegnummer van de provincie als uitkijk gebruikten. Door de passerende vrachtauto’s worden ze soms meegezogen en ook bij het opvliegen schijnen er nogal eens vogels te sneuvelen. Men heeft nu de provinciale bordjes voorzien van een beweegbare rol waar ze niet meer op kunnen zitten en apart als compensatie staan er nu hier en daar palen met dwarsliggers zodat ze op juiste hoogte kunnen speuren naar prooi. Waren ze bij de instanties zoals Rijkswaterstaat ook maar zo bezorgd voor de medemens dan bleef het fietspad ook wel open langs de dijk.
Bloeiend struikje in de "Zuidoost"
Bij Tiny bloeit er altijd wel wat in de tuin waar ik bij vertrek ook even een plaatje van heb geschoten.
Ooit brak hier de dijk door

Een monumentje op de dijk

Een monumentje op de dijk
En dan onderweg langs de dijk ook even naar boven gelopen om vanaf de dijk een paar plaatjes te schieten. We hebben toch alweer jaren droge voeten lees ik hier.
Koeien zat in N.H.

Vluchtende Canadese ganzen

Het echtpaar zwaan met kroost
Later kwam ik nogal wat jong gevleugeld “grut” tegen , Canadese ganzen met een kroost een zwanen familie, idem dito. Als alles weer op de vaste plaats is geparkeerd staat de dagteller op 91 km.

5 opmerkingen:

Piet Kunis zei

hé Pé, niet met die rare gedachten spelen hoor. Jij ben een van de weinige die bijna dagelijks een nieuw berichtje plaatst Dus gewoon lekker door gaan met en bloggen en fotograferen. Ik lees ze in ieder geval altijd.

De Bobslee zei

Ik sluit me geheel bij Piet aan! Gewoon blijven schrijven alsjeblieft!

Marcel Tisseur DF315 zei

Pé blijf gewoon schrijven, ik lees in ieder geval al je berichten.
Ik denk dat je voor velen een voorbeeld bent om door goed te blijven bewegen te kunnen blijven doen wat je volgens mij bijna elke dag doet, een lekker rondje fietsen met als afsluiting een leuk verhaal op je blog.

Unknown zei

Ik geniet ook elke werkdag van de verhaaltjes en de foto's van het mooie Noord-Hollandse landschap. Niet stoppen hoor.

Sebastiaan zei

Lekker blijven schrijven, hoor! De Canadeze gans is trouwens een Nijlgans...

Groet, Sebastiaan