01 mei 2019

Geen zon maar wel droog dus fietsen.



Aan de hand van de berichten had ik vanmorgen nog hoop dat ik de zon zou zien, helaas het is en blijft vandaag bewolkt. Geen nood het is droog dus kan ik met een gerust hart een rondje maken. Het eerste wat vanmorgen opvallend was, was toen ik onderweg bij de oversteek naar de Langereis vanaf de Westfrieseomringdijk, een groepje wielrenners allemaal goed ingepakt en langebroek/collant aan, slechts één week er af in de groep en laat dat nou net zwager Co zijn uit Purmerend.


 Kort voor mijn eerste stop zag ik een stel Nijlgansen lopen en een aantal parelhoenders allemaal op pas bewerkt bouwland.


Ik ben even naar zwager Tom en zus Gerda geweest om een bakkie en bij vertrek kwamen er net een paar paarden met berijders aan, stoppen en afwachten en dat gaf totaal geen problemen we hebben zelfs rustig een tijdje staan kletsen zonder dat de viervoeters onrustig werden, zo kan het dus ook. Als toetje heb ik toen het HEM-rondje er nog achteraan gedaan,

In Hoorn werd net de topversiering van de Hoofdtoren onderhanden genomen door de schilder, je zal je kwast laten vallen dacht ik toen. Via de dijk langs het water kwam ik vrij snel in Enkhuizen waarschijnlijk omdat er geen zuchtje wind leek te staan en na Enkhuizen




richting Medemblik kletterde het af en toe op het windschermpje van de “wolken” kleine vliegjes, zelf had ik er helemaal geen last van omdat ze via het scherm omhoog gingen en beneden langs de grond was het “vliegvrij” zodat er ook via de voetengaten niets binnen is gekomen. Wel ben ik nog even gestopt om een foto te maken om zo te kunnen kiezen welke kleur geel voor mij de mooiste was,  …………. niet verder zoeken want dit ligt er duimendik bovenop. Als je dan even stil staat zie je dat er heel wat kleuren in de bermen groeien, niet allemaal even geliefd maar ze staan er wel. In Medemblik is het allemaal rustig en na 98 km staat hij weer in de “stal” en kan z’n baasje onder de douche.


Geen opmerkingen: