13 mei 2019

Mooi fietsweer in N.H.



De kop is er weer af, maandag “wasdag” en weet ik wat voor namen men er voor heeft bedacht, het is voor mij gewoon weer een prachtige dag. Vanmorgen eerst even een nieuwe draad op spoel halen voor de grastrimmer, in dat wereldje veranderen ze ook van het ene op het andere moment, maar met was positieve inzet lukte het om het er op te krijgen en kan ik weer vooruit. Dan een bakkie doen en meteen een ander “pak” aan meer gericht op snelle verplaatsingen per fiets. Op naar de “Zuidoost” om daar ook het gras in te korten wat in een goed half uurtje ook weer is gepiept. Tiny is ondertussen thuis gekomen van de kapper en samen zitten we even later aan tafel met een broodje om vervolgens ieder onze eigen weg weer te gaan. Tiny naar de tennisbaan om daar de spieren wat los te houden en ik met de Quest weer richting Middenmeer met een omweg. Ik werd na een paar kilometer nog even terug “gefloten” via de mobiel omdat er iets niet werkte m.b.t. de warm water voorziening. Ik heb een en ander geprobeerd en hoop dat het blijft werken.




Dan via een wat kortere omweg via Volendam weer noordwaarts, in Volendam sloeg ik af naar de haven omdat ik daar een Leuke oude boot zag liggen maar moest flink in de remmen omdat een blauwe reiger daar zo’n beetje het alleen recht meende te hebben. De visboer vroeg even later of ik dat stomme beest niet mee kon nemen in die torpedo dan ben ik er af hij loopt me de hele dag voor de poten. Inderdaad het beest ging amper opzij en was bijna in staat om een bestelling te doen bij de kibbeling bakker. Op de dijk was het redelijk druk met mensen die wel kijken maar niet opletten dus kalm aan rechtsaf naar de ruimte richting het noorden om na 115 km weer thuis te komen.

Geen opmerkingen: