14 januari 2021

Een mooie afsluiter van de week

 

Een prachtige afsluiting van deze week m.b.t. fietsen, een mooi ritje met een mooie bestemming en getrakteerd worden op koffie met koek en de lunch er achteraan wat wil je nog meer. Het is dus duidelijk een heen en weertje naar Tiny in Zuidoostbeemster, vandaag kan het nog en als de berichten echt datgene brengen wat ze nu aangeven dan wordt het volgende week weer “iets” minder.


De lucht ziet er redelijk uit wel wat lange wolken slierten maar de zon is er bijna en de temperatuur is met 1,8 C. niet aan de hoge kant maar het fietst heerlijk. Bij Tiny is het gewoon gezellig net als altijd dus ik kijk er van op dat het alweer 12 uur is.



Ook de "straatrovers" zijn dichtbij

Na de lunch ga ik weer richting Middenmeer en zie dat de boom op de hoek van de brug ook flink is bijgesnoeid. 

Ik ga richting Kwadijk en merk dat de afsluiting er nog steeds is, ik word trouwens af en toe niet goed van de borden en bordjes met wegafsluitingen en omleidingen.


Even verder als ik door Schardam ben gereden staat het volgende gele bord alweer. Toen ik de tekst las bedacht ik dat er menige wandelaar en fietser gezondigd heeft omdat het hek nu doorloopt tot in de sloot langs de weg.




Bij Berkhout neem ik het z.g. “Klompenmaeckerspad” en moest daar nog even stoppen om twee amazones veilig te laten passeren met nogal schichtige paarden zowel links als rechts was het oppassen. Alles verliep verder weer 100% goed en zo kwam ik thuis na 97 km genieten.



Geen opmerkingen: