26 januari 2021

Zij mag vanavond 8 keer na 9 uur naar buiten.

 


Het is weer een prachtige rit geweest vandaag, even op en neer naar de “Zuidoost” daar een potje klaverjassen met z’n drietjes, lunchen en dan weer rechtsomkeert naar Middenmeer. Tiny had haar oudste zus op visite en dan staat klaverjassen altijd voorop en aangezien ik dat ook wel een leuk spelletje bestempel kwam het goed uit dat ik langs kwam.



Toen ik van huis ging was het droog en langs de Alkmaarseweg kreeg ik zicht op een “paar” windmolens in de polder, ik telde er 41 op deze foto en in werkelijkheid waren er nog veel meer te tellen maar die vielen buiten het beeld van de camera.



Het bleef niet droog maar één kort buitje was mijn deel op de heenreis en terug was het een beetje aanpassen aan het weerbeeld om de donkerste wolken te omzeilen wat goed is gegaan, geen spat op de terugweg.

Bij Schardam was het nog even uitkijken m.b.t. de buien die er weer aankwamen maar ook hier ontliep ik ze.




Ik schiet al aardig op naar de thuisbasis als ik bij het begin van Abbekerk een mevrouw zie lopen die de honden uitliet, vanavond mag ze 8 keer in “overtreding” met toestemming. Zo zie je maar ieder nadeel heeft ook zijn voordeel, 8 stuks oftewel 8 keer naar buiten met 1 hond gelijk. De lucht is en blijft wisselvallig en elke keer denk ik dat ik de volgende bui niet kan ontlopen maar ik had geluk vanmiddag. Eenmaal thuis is het toch weer 85 km genieten geweest.

Geen opmerkingen: