04 januari 2021

De Wieringermeer rondom

 


Het was “vorig” jaar 29 december 2020 dat ik de laatste keer een rondje had gereden en vandaag 4 januari 2021 is er gelukkig weer een vervolg. Er is wel een enorm verschil toen was het fris en vandaag is het gewoon koud, waterkoud of hoe het ook mag heten, vrij vertaald is ‘t “hufterig koud”. Ik heb maar weer eens gekozen voor een rondje om de polder, dan kom ik het minst in verleiding om bij familie binnen te gaan om een praatje en een bakkie. Ik moet wel toegeven, de kans wordt met de dag groter dat ik die voornemens over boord gooi om vanwege de corona niet meer “overal” binnen te wippen.




Het rondje om de Wieringermeer geeft over het algemeen weinig bijzonders te zien, op de haven van “Oude Zeug” is niet veel te zien alleen ervaar ik dat de zijwind behoorlijk is en de golven flink bij de stenenglooiing op waaien.

Iets verder staan de kabels strak van de zendmast in het hoekje van het Robbenoordbos, die hebben nu heel wat te houden. Dan onder de A7 door het fietstunneltje naar de andere kant.


Ik volg overal de buitenkant van de polder en langs de Amstelmeerweg, die vorige zomer verschillende keren afgesloten was, is te zien dat de firma v.d.Meer uit Friesland hier heel wat grond heeft verzet, meer water en zelfs al een “uitkijktoren” om mogelijk vogels te bewonderen zo vlak bij het vorig jaar geopende zweefvliegveld waarvan de hangar op de achtergrond is te zien. Als ik de twee keer 8 km naar en van de rand van de polder, dan is rondje om de Wieringermeer ongeveer 59,7 km, laten we het afronden 60 km, de dagteller stond op 75,6 km

Geen opmerkingen: