20 januari 2021

Vandaag kon het weer.

 


Ja vandaag ging het weer maar gisteren was echt een regen en stormdag en zat ik toch niet thuis, even op en neer naar Oudemirdum met de auto. Het duurde me gewoon te lang om daar weer een keer heen te kunnen gaan met de fiets dus van armoede maar met de auto. Ik heb ze allemaal weer gezien en gesproken Bianca, Thimo en Fleur, Siebo helaas niet, die was naar zijn werk in Makkum bij “Feadship” aan luxe jachten bouwen. Ik zag wel dat de op de Afsluitdijk druk bezig waren maar dat het ook nog lang niet klaar is, en ik, en velen met mij, hoeven zich geen illusie te maken dat er ook maar iets wordt gedaan om fietsen over deze dijk eerder mogelijk te maken. Er zitten nou eenmaal geen sportievelingen bij R.W.S. het is en blijft een log onhandelbaar lichaam. Maar goed vandaag heb ik weer even kunnen genieten van mijn “verslaving” want zo is het wel een beetje. Maar anders geredeneerd, als jij of jullie de tijd zouden hebben en je thuis zou gaan vervelen dan is er toch niet mooier.


Even op en neer naar Tiny in Zuidoostbeemster was net zo’n stukje afleiding voor deze week er stond wel een pittig windje maar terug had ik dat mee en dat is dan wel merkbaar.




Onderweg naar huis één keer goed in de remmen, zag ik dat goed, inderdaad bloeiende sneeuwklokjes voor mij de eersten dit jaar. Ook de trein heeft me in toom gehouden en dat is maar goed ook, die dingen zijn zo hard lijkt mij.

En de teller gaat nog steeds door met af en toe “ronde” getallen. Voor vandaag waren het 82 heerlijke kilometers.

Geen opmerkingen: