28 januari 2021

Een keer naar de "Velomobiel hemel"

Waar zit het probleempje ?

 Het was al voorspeld, de hele dag regen dus dan is het duidelijk, thuis blijven het is niet anders. Als je dan alles weer eens op een rijtje zet over de afgelopen periode dan mag ik evengoed niet klagen, de meeste dagen kon ik op pad en als ik dan de fiets erbij betrek dan moet daar ondertussen ook iets aan gebeuren. Heel af en toe knippert de verlichting richtingaanwijzer of claxon, net wat ik gebruik, dus er moet ergens een los contact zitten of een breuk in een draad. In de meeste gevallen lukt het me wel om het op te lossen maar deze keer kom ik, op de eerste plaats kennis, en op de tweede plaats vervangende onderdelen te kort, als er al iets vervangen moet worden. Dus heel simpel gezegd een keer op en neer naar de “Velomobiel hemel” in Dronten. Op maandag zijn ze gesloten en dan lijkt het a.s. maandag toevallig net droog te zijn dus een andere geschikte dag afwachten en dan zou het mogelijk zijn. Wordt wel een retourtje van minimaal 160 km maar dat is niet zo’n ramp. En dan ook het schoonmaken, als ik hem goed schoonmaak gaat de slang erop om de wielkasten uit te spuiten en meteen daarna de oliespuit over de meeste draaiende delen. Maar dan moet hij nog wel wat droog zijn wat met dit weer ook niet zo gemakkelijk gaat. Conclusie als ik t.z.t. naar Dronten ga eerst de fiets en dan vooral de wielkasten uitspuiten, smeren en karren maar.


De huidige tellerstand is 32.288 km en als ik de beginstand van 17.139 km er aftrek heb ik tot vandaag met deze  Quest 15.149 km afgelegd en het blijft de meest gezonde ontspanning.

Geen opmerkingen: