01 februari 2021

De vogel was gevlogen


 Zal het toch nog een beetje gaan “winteren”, de berichten lijken wel die kant op te gaan voor het volgende weekend. Dat zal altijd beter zijn als het “kwakkel” weer van de laatste dagen, zondag uitgesloten want toen was het mooi maar vandaag was het glibberen en glijden als je de deur uit moest. Ik heb lang genoeg gewacht tot alle vorstplekken waren veranderd in kleine natte plekken op de weg zonder te glijden. Even op en neer naar Obdam dat lukt vrij snel en dus werd het een kort ritje van net 40 km.


Op de Alkmaarseweg worden de obstakels op het fietspad verwijderd die voor de bouw van diverse windmolens waren aangelegd en moest ik even via de weg. Deze keer heel veel veiliger dan ik al eerder heb meegemaakt toen moest je maar zien veilig verder te komen, goed werk van de verkeersregelaars.





Langs de Obdammerdijk even bij Tom en Gerda langs en dan weer naar huis, het is overal somber en met de berichten voor de komende dagen word je hier niet vrolijker van.


Als ik bij Middenmeer onder de brug doorrij staat er een mevrouw foto’s te maken van een ijsvogeltje maar voordat ik in stelling ben is hij gevlogen. Dan maar een kuifeend mannetje vastleggen, hoewel hij z’n kop net afdraaide waardoor ook zijn kuif is verborgen,  en dan op naar huis, volgende keer beter.

Geen opmerkingen: