09 februari 2021

Een Gekko vast in de sneeuw

 





Het zal voor iedereen duidelijk zijn dat de omstandigheden niet geschikt zijn om met de Quest op pad te gaan. Gistermiddag ben ik thuis gekomen via de A7 waar de afsluiting tot ruim na 15.00 uur van kracht was op het traject naar Middenmeer en zodoende moest ik een stukje omrijden. Als je dan in “eigen” omgeving bent zijn er genoeg “sluipwegen” om thuis te komen, hoewel ik daar niet de voorkeur aangaf. Je kan beter wegen hebben die flink bereden worden want door de dorpen waar weinig verkeer gaat en de sneeuwbanken des te hoger is het nog linker als op de snelweg. Maar goed ik kwam thuis waar mijn buurman Jeffrey het pad al had schoon geschept en geveegd, ik zou zo naar binnen kunnen in de garage, eerst even de Quest naar buiten. Helaas hier lag ook een sneeuwbank voor de zijdeur dus eerst de armen uit de mouwen om ruimte te maken. Vanmorgen als eerste wat meer sneeuwscheppen want ik kon ook niet naar de vuilniscontainers om de hoek omdat hier ook nogal wat sneeuw lag, echt van sneeuw heb je 3 keer ellende, als het valt, als het ligt en als het weggaat.







Om naast het sneeuwruimen toch een beetje extra activiteit door de botten te sturen heb ik als afsluiting nog een rondje+ om het dorp gelopen, normaal 5 km en nu dus 6 km. Hoe het met de kansen zal gaan om in de loop van deze week nog met de fiets weg te gaan zal de tijd leren, het ziet er erg ruim en schoon uit op de wegen buiten het dorp maar de fietspaden, op een enkel stukje na wat toevallig schoon is, lijken maar zeer beperkt sneeuw vrij.

Geen opmerkingen: