16 februari 2021

Geen regen dus gaan met die "banaan"


En weer viel alles mee, de berichten leken al niet zo slecht gisteravond en vanmorgen was het nog steeds positief m.b.t. regen. En dan maak ik gelijk weer plannen, zal ik het HEM-rondje doen of ga ik even naar Tiny in de “Zuidoost” het werd geen HEM-rondje deze keer. Eerst de banden maar eens op spanning controleren en als alles is geregeld en in de fiets zit kan ik van start. Er staat nog weinig wind hoewel ik die op kop heb maar als hij in de loop van de middag wat sterker wordt heb ik hem van achter.


De eerste foto is van de mannen van een onderhoudsdienst die in opdracht nog meer nestkastjes plaatsen langs de Middenweg in de Beemster, er hangen er al minstens 40 richting Avenhorn en nu komt er nog een serie bij langs de andere bomen rij. Bij Tiny is er koffie met koek en gezelligheid en zo is de dag meteen al geslaagd vind ik zelf. Na de lunch ga ik weer met een kleine omweg naar Middenmeer, deze keer via Volendam.






Het was nog nooit zo leeg en stil op “De Dijk”. Het schip van bijleg, “De Halve Maan”, ligt nog in de haven en omdat er nu geen toeristen lopen rij ik meteen even naar het eind waar het Mariabeeld op de éne kant staat en een “wachthuisje” aan de andere kant.


Later op mijn route kom ik door Schardam waar weer een heel stuk grasland onder water staat en in de bocht bij het gemaal lopen tientallen meerkoeten.

Na Hoorn volg ik de parallelweg richting Wognum en stop even om de opvliegende ganzen op de “kiek” te zetten.

Eenmaal thuis ligt er nog steeds een hoopje sneeuw maar het zakt al behoorlijk en zo was het vandaag ruim 102 km en dan kan ik zonder meer zeggen ’t was weer fantastisch.

Geen opmerkingen: