02 februari 2021

Simpel maar nuttig onderhoud.

 

Ja  wat moet je als het weer niet mee werkt, niet stilzitten maar proberen iets nuttigs te vinden. En eerlijk is eerlijk, het is me gelukt, twee totaal verschillende klusjes die beiden zijn opgelost.



Als eerste een speciale standaard schoonmaken en schuren om hem vervolgens te schilderen. Het is de standaard van de regenmeter, niet dat ik daar weleens naar kijk hoeveel regen of er nu weer is gevallen, dat gaat allemaal via de digitale methode. Maar deze gaat t.z.t. naar Tiny, het voordeel van deze is dat hij niet kapot kan vriezen zoals met de plasticmeters vaak het geval is. Toen ik hem maandag naar binnenhaalde zat hij dichtgevroren met een klomp ijs maar alles ziet er nu weer netjes uit. Even heb ik nog overwogen om de fiets van stal te halen voor een klein ommetje na wat lichte sneeuwvlokken en wat lichte motregen, maar nee, thuisblijven is verstandiger.



En meteen bedacht ik dat de Quest weleens schoon gemaakt kon worden, de wielkasten zitten vol met bagger, gewoon prut en van alles wat er een keer uit moet. Dus de fiets eerst leeg gemaakt, de slang uitgerold en de spuit erop loslaten.


Het was niet te wegen zoals ik laatst op facebook las dat het in de kilo’s liep maar dat het de moeite is geweest staat wel vast. Het meeste spoelde meteen weg in het gras maar liet toch flink sporen achter. Daarna overal waar mogelijk met de oliespuit langs en vooral de ketting schoonvegen en weer opnieuw in de olie zetten.



Dan nog even een klein proefrondje om de olie overal door te laten trillen om vervolgens vast te stellen dat ik op tijd was want nu regent het weer en kan hij veilig achter slot en grendel.

Geen opmerkingen: