04 februari 2021

Een rondje zonder bestemming


 Donderdag 4 februari 2021 dit is de laatste rit deze week maar misschien ook wel voor een langere periode want in het weekend zal er sneeuw vallen volgens diverse berichtgevers. Sneeuw, je hebt er drie keer last van, als het valt, als het ligt en als het weer weg gaat. Maat laten we niet klagen voor het zo ver is, vandaag nog een leuk rondje gemaakt, wel anders als de planning was maar toch was het weer heerlijk langs de weg. Wat mij wel is opgevallen, toen ik van start ging was het 8 graden en onderweg vond ik het wat frisser worden en thuis gekomen staat het weerstation op 4,2 graden, het zit er echt aan te komen.

Ik rijd vandaag een rondje zonder bestemming en dan sla je hier en daar af waar je normaal rechtdoor zou gaan en zo kwam als eerste de kerk van De Weere in beeld toch wel een mooi kunstwerk aan de rand van het dorp.

Het volgende opvallende was richting Obdam waar de slotenmaaier actief was.



Het rondje ging overal en nergens naar toe maar op een bepaald moment reed ik richting Stompetoren een dorp dat niets te raden overlaat met zo’n kerk en zo kwam ik even verder bij de drie molens van Schermerhorn.

Richting Wieringermeer zie ik dat het net als vanmorgen bij vertrek nog steeds een laag hangende bewolking overheerst, de windmolen mist de basis zo te zien.

 
Langs de Flevoweg hebben ze een paar jaar geleden heel veel struikjes en bomen geplant die nadat ze goed geworteld waren allemaal hebben opgeruimd want er moest wat leidingwerk voor de stroomvoorziening van Microsoft en Google worden aangelegd. En nu zijn ze weer bezig om voor de tweede keer de groenvoorziening van start te krijgen en dan zie je maar weer, zo blijft er werk in de wereld. Ik kom thuis en heb vandaag 88 km weten te verzamelen op de dagteller zag ik net. En nu maar hopen dat er niet te veel sneeuw zal vallen.

Geen opmerkingen: