23 februari 2021

Het blijft opletten langs de weg.

 

100 km

Versleten naast nieuw

Het eerste klusje van vandaag is de O-ringen even vervangen, uit ervaring weet ik wat de oorzaak is van overmatig geluid, een kwartiertje knutselen en het is weer super stil in de fiets. Vervolgens ook stil staan bij de start van deze dag, wat minder goed geslapen door het bericht van gisteravond toen ik op de hoogte werd gesteld van een frontale botsing van zwager Co met de racefiets waarbij hij zelfs even “van de wereld” was. Het blijft uitkijken of je nou in een Quest gaat of met de racefiets, zelf een onbedachtzaam moment of zoiets kan ook een ander overkomen en het is zomaar gebeurd met, alles kan en gaat wel. Ik ga eerst even naar Alkmaar waar Gerard voorlopig huisarrest heeft omdat hij gistermiddag aan zijn hand is geopereerd en Marjon heeft vakantie van de lagere school. Na de koffie vanuit Alkmaar even doorrijden naar de “Zuidoost” waar Tiny het min of meer druk heeft met mantelzorg voor broer Co .

Overal sneeuwklokjes

Ze woont vlakbij en is de meest mobiele om een helpende hand te bieden aan de onfortuinlijke wielrenner. Onderweg merk ik dat de fiets naar rechts trekt en dan is de band vrijwel zeker lek, het klopt, even wisselen en thuis zie ik wel wat er loos is.
Glas aan de binneknat van de buitenband

Inderdaad thuis vond ik een “mooi” stukje glas wat rechtop in de band stond en daar doe je niets tegen.
Altijd maar langs het water

Altijd maar langs het water

Altijd maar langs het water

Ik realiseer me dat we toch wel in een erg waterrijk land leven, misschien zoek ik het ook wel op, altijd maar op dijken langs het water rijden is prachtig maar je moet niet te nonchalant rond toeren want dan is het echt “Plons is water” en ik ben bang dat de gevolgen dan desastreus kunnen zijn.
Nostalgie in Benningbroek

Nostalgie in Benningbroek

In Benningbroek nog even langs de boerderij gereden waar ik als kind van een jaar of 6 weleens gelogeerd heb bij ome Arie en tante Truus, het is en blijft een mooie stolp vooral na renovatie.



Weinig drukte bij de vaccinatiepost

Als ik de polder in ben gereden zie ik dat er bij het vaccinatiecentrum vandaag weinig drukte is er staan bijna geen auto’s en dat was gisteren wel anders. Ook de krokussen bloeien nog bij Middenmeer ook na de 100 km van deze dag.

De huidige entree van Middenmeer


Geen opmerkingen: