27 januari 2021

Even de benen strekken.


 Heel even heb ik getwijfeld of ik zou gaan en gelukkig ben ik gegaan, het was maar kort maar “Blijf in beweging” mij ooit geadviseerd door Albert van Dijk uit Kampen,(mijn vriend van langs de weg)  heeft weer zijn nut gehad, het was een verademing. Vanmorgen toen ik buiten kwam miezerde het een beetje en dat leek tot de middag zo te blijven dus dan eerst maar wat andere bezigheden zoeken. En dat heb ik gevonden, afstoffen, dweilen, stofzuigen en ga zo maar door tot slot het beddengoed afhalen en in de wasmachine, het was weer echt een “Miep Kraak dag” (ochtend) . Zo rond de middag was het inderdaad droog, hoewel nog zwaar bewolkt, maar droog en dat is voor mij de bottelnek dat droge weer. Een klein buurtritje moet er nog wel in zitten zo over Wieringen en door het Robbenoord en Sluitgatbos is prima gelukt. Maar wat is het overal nat zelfs stukken weiland staan hier en daar blank en morgen en de komende dagen is er beloofd dat er nog meer neerslag bijkomt. Over Wieringen langs “Het Wad” naar Den Oever.





Alles wat ik tegenkom zijn een paar wandelaars langs de “vloedlijn” zelfs het vaak kenmerkende beeld van veel vogels is vandaag niet aan de orde, het is stil, mogelijk overal de corona gedachte.



Bij Den Oever nog even doortrappen tot aan het monument van de op zee achter gebleven vissers en dan keren en over de haven, waar een vissersboot in dok ligt voor onderhoud, door naar de Wieringermeer.




Hier ga ik door het Robbenoord en Sluitgatbos waar het verbazend nat is, naar de vaste weg richting Kreileroord en vervolgens Wieringerwerf en Middenmeer wat in totaal 48 km op heeft geleverd.

Geen opmerkingen: