06 januari 2021

Rustig onderweg


 Het gaat  “stroperig” met het fietsen in het algemeen, elke dag is het eerst naar de weersituatie kijken of er een rondje in zit. Gistermorgen zat het er niet in hoewel het later wel weer meeviel maar toen was ik al verder van huis met de auto. Vandaag leek het eerst niet helemaal goed te komen maar achteraf is het prima fietsweer, het zal droog blijven hebben ze voorspeld. De enige behoefte die ik had was een op en neer ritje naar Zuidoostbeemster hoewel ik bijna zeker wist dat Tiny niet thuis zou zijn maar dan heb ik in ieder geval een doel. Het is zwaar bewolkt en van de zon is geen enkel  bewijs dat hij nog bestaat. Als hij nog een keer te zien zal zijn maken de kranten er waarschijnlijk melding van onder de kop “Natuurverschijnsel”. In de “Zuidoost” is het honk leeg op dit moment, even een kleinigheidje proberen wat niet helemaal lukt en dan weer op huis aan.


Wel zie ik dat er een blauwe reiger op een lichtmast neerstrijkt en dat de halsbandparkieten nog steeds goed gedijen in het Beemsterlandschap. Net voor ik in Middenmeer binnen kom begint het nog heel even te regenen maar dat is niet erg na 82 km.

Geen opmerkingen: