01 september 2021

Om de "Noord"

 


Vandaag een rondje zonder bestemming en dat ging over de “Noordkop” Langs het Marsdiep.

Het eerste wat mij opviel was het kort gemaaide gras wat met een enorme snelheid werd opgenomen en in de ernaast rijdende wagen gedeponeerd.

Naar Den Helder heb ik de wind tegen maar ik merk er weinig van en als ik bij het Marsdiep aankom is de boot net onderweg naar Texel. Iets verder zie ik een zeehond die z’n kop boven water steekt maar voor ik de camera te pakken heb is hij allang weer verdwenen.



Dan is het zoeken waar hij mogelijk weer boven komt, ik heb wel 10 keer proberen in te zoomen maar elke keer was ik gewoon te laat dus geen foto van de zeehond maar wel van een aalscholver en een meeuw die wel rustig bleven zitten.




Ietsje verder zie ik nog een apart vaartuig en ben nog even “het erf” opgedraaid bij fort “Kijkduin” het ouwe kanon staat er al jaren in dezelfde staat bij. Vuurtoren de Lange Jaap zie ik nu een keer vanuit een andere hoek op de achtergrond.

Dan weer verder door de duinen waar het nogal druk is op de fietspaden. Op een bepaald moment wordt ik ingehaald en gepasseerd door een paar wielrenners, ja en dat maakt toch iets in me wakker al zeg ik altijd “Als die anderen harder gaan, laat maar gaan” Even flink bijtrappen vanaf de “Donkere duinen” en nog heb ik ze niet te pakken, ook in Callantsoog raak ik weer verder achterop.


Eindelijk wordt de bochtige weg vervangen door een rechte strook langs de voormalige Honds Bossche Zeewering en dan is het klaar, de man fietst voorop en de dame volgt in zijn spoor en vaste snelheid zo rond de 40 km, knap hoor. Maar tegen een Quest op de rechte weg is niet te fietsen met een racefiets en is het voor mij rustig trappen en het “stel” maar zwoegen wat is “rissen” dan leuk.



Ik sla af naar de “strandjutter” en zie dat de nieuwe sport hier ook al druk wordt beoefent suppen is in.  Als ik weer thuis ben was het vandaag 105 km plezier hebben.

Geen opmerkingen: