10 januari 2022

De "SCHANDE" van Marken en nog veel meer.

 


Vandaag was een dag met verrassingen, echt van alles en nog wat. Het begon gisteravond toen ik de auto in de garage zou zetten, eerst de Quest naar buiten en dan de auto naar binnen. Bij het uitrijden van de Quest voelde ik dat het er een band lek was dus maandagmorgen eerst de band plakken. Maar toen ik hem vanmorgen zou repareren bleek niet alleen de achterband plat, maar ook rechtsvoor, gelukkig ben je op zo’n moment thuis dus alles bij de hand en zo was dit euvel snel verholpen.

Vervolgens omkleden en van start, het is ruim 10 uur dus mooi tijd om eerst even naar Tiny te gaan, effen een bakkie doen. Al pratende loopt het tegen 12 uur en doen we samen de lunch en daarna gaat Tiny naar de tennisbaan om zich even uit te leven.


Ik was al “maanden” van plan om weer een keer naar Marken te rijden om vast te stellen of de steigers om de vuurtoren, “het Paard van Marken” nu toch wel eens verwijderd zullen zijn, een mooie gelegenheid, dus op naar Marken. Ik heb een aantal weken geleden een stuk gelezen over de bewoners die deze speciale woning huren van een overheidslichaam en dat de steigers er al maanden staan maar dat er sinds de plaatsing nog nooit iets is gedaan. (past volgens mij in het algemene ambtenaren beleid) Ze had nog al wat klachten en terecht, als de zon niet meer binnen kan schijnen en alles in huis vochtig wordt.





Op grote afstand leek het weer in orde te zijn maar toen ik dichterbij kwam zag ik hoe het er nog steeds bij stond. Dit is toch een schande waar geen woorden voor zijn, zo ga je toch niet met je huurders om en dat al sinds de laatste keer dat ik hier was en dat was toen 14 juni 2021, schande, ….  schande.

Als ik met een klein ommetje weer richting het dorp ga merk ik dat de fiets op de klinkers nu wel erg veel lawaai maakt, stoppen en vaststellen dat rechtsvoor de geest heeft gegeven, meteen stoppen en wisselen wat iets meer tijd in beslag neemt dan bij de formule 1.

En dan nog iets, maar heel anders, ik had al een hele poos een vervelend rammeltje of tik in de fiets maar kon maar niet vinden waar het vandaan kwam, de operatie van de schokbreker heeft het niet opgelost en alles wat ik daarna opzocht en probeerde hielp niet en na de laatste lekke band op Marken had ik de bagage verplaatst met het idee, misschien ligt hier het probleem, maar ook dat hielp niet en bij toeval keek ik naar de accu zou die tekort onder de rand staan, verplaatst en waarachtig hij is doodstil, zo simpel kan het zijn het getik kwam doordat de accu op klinkerwegen elke keer op de rand tikte wat mij gruwelijk irriteerde.

Ik ben weer, een nog gelukkiger mens en kwam blij thuis na ruim 135 km.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Inderdaad een schande, en er komt nog bij dat die steigers waarschijnlijk gehuurd zijn, en dat is ook niet gratis.......Maar wat geeft het, de belastingbetaler is er goed voor niet waar?

Ambtenaren, breek me de bek niet open..........