05 januari 2022

Slecht weer, dan sleutelen.

 

De schokbreker is zonder gebreken

Alles zit weer in de juiste volgorde
om hem in de fiets te zetten.

Regen, storm en kans op hagel en als je dan niet moet blijf je gewoon “rustig” thuis. Inderdaad, dat rustig is voor mij een hele opgave, ik wil iets doen want stilzitten kan later altijd nog, wanneer is later ? Na de koffie en een tijdje kletsen met mijn broer bedacht ik dat ik onderweg op klinkerwegen een geluid(je) hoorde wat me niet aanstaat dus laat ik dat eens onderzoeken. De fiets naar buiten, dan de auto naar buiten om ruimte te hebben om te sleutelen aan de fiets in de garage die nu binnen op z’n kant kan op wat beschermende kleden. De operatie lijkt niet moeilijk alles is redelijk schoon na de spuitbeurt van vorige week maar al wat ik probeer er is geen gebrek te ontdekken, alles zit vast en op z’n plaats. Ik had al even een klein stukje gereden zonder bagage en matten, een lege Quest dus, maar weer inpakken en dan hopen dat er niet iets verrassend achter zit. Wacht, zou er een veer gebroken kunnen zijn, alles uit elkaar halen en de schokbreker open maken.
Smetteloos, klaar voor de volgende rit.

Gelukkig of helaas alles is in orde dus nu toch maar definitief in elkaar zetten en nog even een proefronde in het dorp als het droog is. Het gevoel dat er niets aan de hand is stelt me wel gerust, op de asfalt wegen en fietspaden hoor je niets alleen op klinkerwegen is het een beetje hinderlijk en omdat er van een rondje fietsen toch niets komt was de morgen goed besteed.

Geen opmerkingen: