19 januari 2022

Kleintje op en neer naar de "Zuidoost"

 


De voorspellingen hebben het over “Vanmiddag regen” en als je dan een mooi weer fietser bent past dat helemaal niet in mijn programma. De oplossing is dan om op tijd een rondje te maken wil je “droog” blijven. Ik had een speciale antenne besteld via internet omdat de digitale radio ontvangst met het z.g. kastje van Ziggo niet paste op de radio bij Tiny die nog maar een paar jaar oud is en als die antenne dan binnen is wil ik dat meteen aansluiten dus op naar de “Zuidoost”. 

Ik wist dat er niemand aanwezig zou zijn maar ik red me wel en zo kwam ik aan vervolgens even prutsen en proberen, het lijkt zowaar beter als het was maar dat moet ik nog verder uitzoeken. En dan meteen weer huiswaarts want straks gaat het regenen en daar heb ik een hekel aan. Ik zie net een app van mijn zoon dat hij thuiswerkt vandaag en dat er koffie is maar daar kom ik vandaag dus niet aan toe. Als ik alles weer heb afgesloten en de fiets van de rem af neem zie ik dat rechtsvoor totaal leeg is dus lek, meteen omwisselen en thuis even plakken.



De lucht ziet inderdaad matig in westelijke richting en er staat een stevige wind. Na een aantal kilometers lijkt de lucht wel te breken en zie ik dat het een stuk lichter wordt, straks de zon is mijn vermoeden.



Inderdaad hoe verder ik kom des te zonniger wordt het maar het is helaas niet van lange duur want even later is het weer over en ben ik bang dat ik niet droog thuis zal komen, het is allemaal mee gevallen en na 80 km stond alles weer veilig binnen en op ’t droge.


En dan de lekke band, het lek opsporen was voor een "blinde" bijna te doen er stak bijna een "kei" in de band die even een gaatje had geprikt, binnenband schuren solutie erop en na een kwartiertje de plakker erop en ik kan weer kilometers vooruit.

Geen opmerkingen: