03 januari 2022

De eerste rit van 2022

 


Daar gaan we weer, een heel nieuw jaar met alles wat het gaat brengen zowel in positieve zin en ook het negatieve, er zal ook weer van alles gebeuren wat er in zal “hakken” en gelukkig weten we daar nu nog niets van. Wat het fietsen betreft heb ik me al weer diverse keren gerealiseerd en geërgerd dat het nog tenminste 4 jaar gaat duren voor de Afsluitdijk weer open is voor fietsers, gewoon schandalig , het is niet anders moeten we helaas vaststellen. Vanmorgen toch maar weer vol goede moed een klein ritje gemaakt, mooi weer, wel veel wind maar verder was het prima te doen en ik bleef in de buurt. Ik had een boodschap in Hoogkarspel en vandaar uit weer een klein stukje er aan vast gebreid, niet het HEM-rondje maar wel aardig in de buurt.

In Hoogkarspel meteen de watertoren weer op de prent geklikt, het is en blijft een enorm monument voor de omgeving. Als klein jochie was de watertoren van Hoogkarspel altijd een herkenningspunt want als je de watertoren kon zien was je al dicht bij huis, hemelsbreed misschien 3 km van waar ik toen woonde op Zwaagdijk-Oost. Verder via Westwoud naar Schellinkhout waar het druk is bij het surfterrein,



er wordt daar wat afgesprongen er waren toch ook nog mensen met een gewone surfplank maar die tellen vandaag de dag eigenlijk niet meer mee.

Via Hoorn en Grosthuizen naar Middenmeer en onderweg nog even flink in de remmen, zag ik dat nou goed, iets achteruit en inderdaad daar stonden ze alweer de eerste sneeuwklokjes van dit jaar, gewoon een rijtje in het gras, maakte dit ritje van 80 km nog net even kleuriger.

Geen opmerkingen: